Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/1854
Title: Studi Identifikasi Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kepercayaan Diri pada Sales Promotion Girls di PT. Mitra Production
Authors: Damaiyani, Putri
Keywords: self-confidence;kepercayaan diri
Issue Date: 15-Dec-2015
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study aims to determine the description of factors that affect confidence in sales promotion girls in PT.Mitra Production. Confidence is an attitude in a person who can accept reality, can develop self-awareness, positive thinking, have independence and have the ability to have and achieve everything desired, Anthony (1992). The confidence factors referred to in this study are: self-concept, self-esteem, physical condition, environment, education, life experience, type of work, and family economy, Sarastika (2014). The number of samples in this study amounted to 45 people. The sample used is adolescents aged 18-25 years. The technique used in sampling is total sampling. The data collection tool used is Likert scale consisting of 51 valid items (α = 0.969). Data analysis used is descriptive analysis using tables and graphics and the process of making norms that use Empirical Rules with the basic mean and SD (standard deviation). Based on the analysis using the formula F%, it is known that the factor of self-esteem and physical condition has the result percentage (17.8%) which ranks the top as the most dominant factor affect confidence in Sales Promotion Girls, next diurutan is self concept factor and experience living with the percentage (13.3%), and other factors such as type of work and environment (11.1%), education factor and family economy (6.7%). From the results of F% above shows that the confidence factor has an influence on confidence in sales promotion girls
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui gambaran faktor-faktor yang mempengaruhi kepercayaan diri pada sales promotion girls di PT.Mitra Production. Kepercayaan diri merupakan sikap pada diri seseorang yang dapat menerima kenyataan,dapat mengembangkan kesadaran diri,berfikir positif,memiliki kemandirian dan mempunyai kemampuan untuk memiliki serta mencapai segala sesuatu yang diinginkan, Anthony (1992). Faktor-faktor kepercayaan diri yang dimaksud dalam penelitian ini yakni: konsep diri,harga diri,kondisi fisik,lingkungan,pendidikan,pengalaman hidup,jenis pekerjaan,dan ekonomi keluarga, Sarastika(2014). Adapun jumlah sampel dalam penelitian ini berjumlah 45 orang. Sampel yang digunakan adalah remaja yang berusia 18-25 tahun. Teknik yang digunakan dalam pengambilan sampel adalah total sampling. Alat pengumpulan data yang digunakan adala skala likert yang terdiri dari 51 item valid (α = 0.969). Analisis data yang digunakan adalah analisis deskriptif yang menggunakan tabel dan grafis serta proses pembuatan norma yang menggunakan Empirical Rulesdengan dasar mean dan SD (standard deviasi). Berdasarkan analisis dengan menggunakan rumus F%, diketahui bahwa faktor harga diri dan kondisi fisik memiliki hasil persentase (17,8%) yang menempati urutan teratas sebagai faktor yang paling dominan mempengaruhi kepercayaan diri pada Sales Promotion Girls, diurutan selanjutnya adalah faktor konsep diri dan pengalaman hidup dengan hasil persentase (13,3%), dan faktor lainnya seperti jenis peekerjaan dan lingkungan (11,1%), faktor pendidikan dan ekonomi keluarga (6,7%). Dari hasil F% diatas menunjukan bahwa faktor kepercayaan diri memiliki pengaruh terhadap kepercayaan diri pada sales promotion girls
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1854
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
118600271 File1.pdfCover1.74 MBAdobe PDFView/Open
118600271 File2.pdfAbstract149.97 kBAdobe PDFView/Open
118600271 File3.pdfIntroduction308.49 kBAdobe PDFView/Open
118600271 File4.pdfChapter I367.77 kBAdobe PDFView/Open
118600271 File5.pdfChapter II340.11 kBAdobe PDFView/Open
118600271 File6.pdfChapter III449.88 kBAdobe PDFView/Open
118600271 File8.pdfReference1.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.