Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9900
Title: Pengaruh Persepsi Pengusaha Kena Pajak atas Penerapan Kebijakan Faktur Pajak dan Pelayanan Fiskus Terhadap Kepatuhan Formal pada KPP Pratama Binjai
Authors: Sari, Novita
metadata.dc.contributor.advisor: Siregar, Retnawati
Dalimunthe, Hasbiana
Keywords: persepsi pengusaha;pengusaha kena pajak;faktur pajak;kebijakan fiskus
Issue Date: 4-Oct-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The issuance of regulations regarding the issuance of tax invoice policies now invites various reactions from the public, especially for taxable entrepreneurs. This will certainly affect the formal compliance of the taxable entrepreneur himself, and the service of the tax authorities must also play an important role in supporting the community, especially taxable entrepreneurs to fulfill their obligations as taxpayers. The purpose of this study was to determine the effect of the perception of taxable entrepreneurs on the application of tax invoice policies and the policy of the tax authorities on formal compliance. This research is an associative type of research in terms of its level of expansion in the form of a causal relationship. The number of samples taken in this study was 96.78 rounded up to 97 corporate taxpayers. Data collection techniques used are questionnaires, and documentation studies. Data analysis used is descriptive analysis. Quality test of validity and reliability data, multiple linear regression test, normality, multi collinearity, and hetero scedasticity. hypothesis testing (t) determination coefficient. The results of this study prove that the Perception of the Taxable Entrepreneur on Tax Invoice Policy (XI) has no effect on Formal Compliance (Y), while the Fiscal Service (X2) has a significant effect on Formal Compliance (Y).
Description: Dikeluarkannya peraturan tentang penerbitan kebijakan faktur pajak kini mengundang berbagai reaksi dari masyarakat khususnya bagi pengusaha kena pajak. Hal ini pastinya akan mempengaruhi kepatuhan formal pengusaha kena pajak itu sendiri, dan pelayanan fiskus tentunya juga berperan penting dalam mendukung masyarakat terutama pengusaha kena pajak untuk memenuhi kewajibannya sebagai wajib pajak. Tujuan Penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh persepsi pengusaha kena pajak atas penerapan kebijakan faktur pajak dan kebijakan fiskus terhadap kepatuhan formal. Penelitian ini merupakan jenis penelitian asosiatif ditinjau dari tingkat ekplanasinya dengan bentuk hubungan kausal. Jumlah sampel yang diambil dalam penelitian ini adalah sebanyak 96,78 yang dibulatkan menjadi 97 wajib pajak badan. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah angket (kuesioner), dan studi dokumentasi. Analisis data yang digunakan adalah Analisis deskriptif. Uji kualitas data validitas dan reliabilitas, uji regresi linier berganda, normalitas, multikolinieritas, dan heteroskedastisitas. Pengujian hipotesis (t) koefisien determinasi. Hasil penelitian ini membuktikan bahwa Persepsi Pengusaha Kena Pajak Atas Penerapan Kebijakan Faktur Pajak (XI) tidak berpengaruh Terhadap Kepatuhan Formal (Y), sedangkan Pelayanan Fiskus (X2) berpengaruh signifikan terhadap Kepatuhan Formal (Y).
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9900
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Novita Sari - Fulltext.pdfFulltext1.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.