Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9876
Title: Pengaruh Lokasi dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Loyalitas Pelanggan pada Restoran Garuda Medan
Authors: Ariandi, Muhammad Zulfikar
metadata.dc.contributor.advisor: Wijaya, Muslim
Syahputri, Yuni
Keywords: lokasi;kepuasan pelanggan;loyalitas pelanggan;location
Issue Date: 4-Oct-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study aims to determine "The influence of location and customer satisfaction on customer loyalty at Restaurant Garuda Medan". The type of data in this study is asosoatif is a study that is asking the relationship between two variables. The population in this study all consumers amounted to 55 people. Data collection techniques in the form of distributing questionnaires to all consumers. Value t hitung obtained 2,345 where t table value at a 5% 2,120 means positive. Where significant level a 5% value t hitung 2,345 > t table 2,120. The value of p-value on column sig 0.023 <0.05 means significant. This explains that the location has a significant effect on customer loyalty at Restaurant Garuda Medan. Value t hitung obtained 5,528 where t table value at a 5% 2,120 means positive. Where significant level a 5% value t hitung 5,528> t table 2,120. The p-value value in the 0.000 sig <0.05 column means significant. This explains that customer satisfaction has a significant effect on customer loyalty at Restaurant Garuda Medan. Value F count> F tabel obtained 45,223> 3.34 means positive. While the value of p-value obtained on the column sig 0.000 <0.05 means significant. Thus it can be concluded that the location and customer satisfaction simultaneously have a positive and significant impact on loyalty at Garuda Restaurant Medan. Based on the calculation of coefficient of determination, can be seen Adjusted R Square value obtained by 0.621. The figure shows that 62.1%. Customer Loyalty (dependent variable) can be explained by location factor variable and customer satisfaction. The remaining 37.9% is influenced by other factors not described in this study.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui “Pengaruh lokasi dan kepuasan pelanggan terhadap loyalitas pelanggan pada Restaurant Garuda Medan”. Jenis data dalam penelitian ini adalah asosoatif yaitu suatu penelitian yang bersifat menanyakan hubungan antara dua variabel. Populasi dalam penelitian ini seluruh konsumen berjumlah 55 orang. Teknik pengambilan data berupa menyebarkan kuesioner kepada seluruh konsumen. Nilai t hitung diperoleh 2,345 dimana nilai t tabel pada a 5% yakni 2,120 artinya positif. Dimana taraf signifikan a 5% nilai t hitung 2,345 > t tabel 2,120. Nilai p-value pada kolom sig 0.023 < 0.05 artinya signifikan. Hal ini menjelaskan bahwa lokasi berpengaruh signifikan terhadap loyalitas pelanggan pada Restaurant Garuda Medan. Nilai t hitung diperoleh 5,528 dimana nilai t tabel pada a 5% yakni 2,120 artinya positif. Dimana taraf signifikan a 5% nilai t hitung 5,528 > t tabel 2,120. Nilai p-value pada kolom sig 0.000 < 0.05 artinya signifikan. Hal ini menjelaskan bahwa kepuasan pelanggan berpengaruh signifikan terhadap loyalitas pelanggan pada Restaurant Garuda Medan. Nilai F hitung > F tabel diperoleh 45,223 > 3.34 artinya positif. Sementara nilai p-value diperoleh pada kolom sig 0.000 < 0.05 artinya signifikan. Dengan demikian dapat disimpulkan bahwa lokasi dan kepuasan pelanggan secara simultan berpengaruh positif dan signifikan terhadap loyalitas pada Restaurant Garuda Medan. Berdasarkan perhitungan koefisien determinasi, dapat dilihat nilai Adjusted R Square yang diperoleh sebesar 0,621. Angka tersebut menunjukan bahwa sebesar 62,1%. Loyalitas Pelanggan (variabel terikat) dapat dijelaskan oleh variabel faktor lokasi dan kepuasan pelanggan. Sisanya sebesar 37,9% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain yang tidak dijelaskan dalam penelitian ini.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9876
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Muhammad Zulfikar Ariandi - Fulltext.pdfFulltext1.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.