Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9292
Title: Analisa Bangkitan dan Tarikan pada Pembangunan Kampus II Universitas Medan Area
Authors: Pohan, Ridho Amran
metadata.dc.contributor.advisor: Rangkuti, Nuril Mahda
Lubis, Marwan
Keywords: analisa bangkitan;tarikan lalu lintas;traffic generation;traffic analysis
Issue Date: 2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: Transportation can be interpreted as an effort made to move people, goods and services from a place of origin to destination, with the added benefit to get additional economic value (added value). Self transportation is not a basic human need, but demand that will accompany all efforts to meet human basic needs, such as food fulfillment, clothing, shelter, health and education. The rise and pull of the journey is the beginning of the traffic movement. After the journey is raised and drawn by a land use, then there is the travel distribution of a zone with homogeneous land use to the zone with other homogeneous land uses as well. This data collection by surveying the space and calculating the amount of traffic and the user of the mode through the research location that resulted in the rise and pull on the surrounding development sites, in addition, these data will not be solved without the help of secondary data (land area data, type activities, location map). This analysis is done by using Costram method, then the result of the research is got the number of students 3,112 people and the number of generated get 466,8/ hour, so predicted University of Medan Area (Campus II) if operating will generate 700,2smp / hour. So after operating the University of Medan Area (Campus II) with a building area of 7.483 m2 which will require parking space as much as 124.71 SRP with a land area that must be required +1.995.50 m2.
Description: Transportasi dapat diartikan sebagai upaya yang dilakukan untuk memindahkan orang, barang dan jasa dari suatu tempat asal ke tempat tujuan, dengan pamrih untuk mendapatkan tambahan nilai ekonomi (added value). Transportasi sendiri bukanlah merupakan kebutuhan pokok manusia, namun kebutuhan turunan/ derrived demand yang akan menyertai segala upaya pemenuhan kebutuhan pokok manusia, seperti pemenuhan pangan, sandang, papan, kesehatan dan pendidikan. Bangkitan dan tarikan perjalanan merupakan awal dari terjadinya pergerakan lalu lintas. Setelah perjalanan dibangkitkan dan ditarik oleh suatu tata guna lahan, selanjutnya terjadi distribusi perjalanan dari suatu zona dengan tata guna lahan homogen ke zona dengan tata guna lahan lainnya yang homogeny pula. Pengambilan data ini dengan cara mensurvei kelapangan dan menghitung banyaknya jumlah lalu lintas dan pengguna moda yang melalui lokasi penelitian yang mengakibatkan bangkitan dan tarikan pada disekitaran lokasi pengembangan, disamping itu data-data tersebut tidak akan dapat diselesaikan tanpa bantuan data sekunder (data luas lahan, jenis kegiatan, peta lokasi). Analisa ini dilakukan dengan menggunakan metode Costram, makahasil penelitian yang dilakukan didapatkan jumlah Mahasiswa 3.112 orang dan jumlah bangkitan yang didapat 466,8/hr, maka diprediksi Universitas Medan Area (Kampus II) jika beroperasi akan membangkitkan sebanyak 700,2 smp/jam. Maka setelah beroperasi Universitas Medan Area (Kampus II) dengan luas bangunan 7.483m2 yang akan membutuhkan ruang parkir sebanyak 124,71 SRP dengan luas lahan yang harus dibutuhkan +1.995,50 m2.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9292
Appears in Collections:SP - Civil Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ridho Amran Pohan - fulltext.pdfFulltext5.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.