Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9192
Title: Hubungan antara Kepercayaan Diri dengan Kemampuan Komunikasi Interpersonal Staff Marketing PT. Starpeak Equity Futures
Authors: Dewi, Kiki Puspita
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, Rahmi
Dewi, Salamiah Sari
Keywords: kepercayaan diri;komunikasi interpersonal;self confidence;interpersonal commnication
Issue Date: 14-Jun-2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study aims to determine the relationship between self-confidence with interpersonal communication skill of Marketing Staff of PT. Starpeak Equity Futures. Assuming the higher the level of confidence a person the better interpersonal communication. Conversely, the lower the confidence that a person has, the worse the interpersonal communication. Subjects in this research is marketing staff of PT. Starpeak Equity Futures totaling 60 staff using total sampling technique. The measuring instrument used is Likert scale on self confidence consisting of 30 items and 30 items on interpersonal communication. The analysis result shows the reliability coefficient of self confidence 0.866 and interpersonal communication 0.831. Data analysis using Product Moment correlation with coefficient value rxy = 0,732 with p = 0,000 mean p = <0,050. Coefficient of determinant R2 = 0,535 indicates interpersonal communication of marketing staff can be formed by self confidence equal to 53,5%. In general, the results of this study states that confidence is moderate with the value of empirical average obtained is 67.88 while interpersonal communication is moderate with the value of empirical average obtained 69.62. Based on data analysis, the hypothesis proposed in this research is accepted, there is a positive relationship between confidence with interpersonal communication. This means that the higher the confidence the better interpersonal communication.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Hubungan Antara Kepercayaan Diri Dengan Kemampuan Komunikasi Interpersonal Staff Marketing PT. Starpeak Equity Futures. Dengan asumsi semakin tinggi tingkat kepercayaan diri seseorang maka semakin baik komunikasi interpersonalnya. Sebaliknya, semakin rendah kepercayaan diri yang dimiliki seseorang maka semakin buruk komunikasi interpersonalnya. Subjek pada penelitian ini adalah staff marketing PT. Starpeak Equity Futures yang berjumlah 60 staff dengan menggunakan teknik total sampling. Alat ukur yang digunakan yaitu skala Likert pada kepercayaan diri terdiri dari 30 item dan 30 item pada komunikasi interpersonal. Hasil analisis menunjukkan koefisien reliabilitas kepercayaan diri 0.866 dan komunikasi interpersonal 0.831. Analisis data menggunakan korelasi Product Moment dengan nilai koefisien rxy = 0,732 dengan p = 0,000 berarti p = <0,050. Koefisien determinan R2 = 0,535 menunjukkan komunikasi interpersonal staff marketing dapat dibentuk oleh kepercayaan diri sebesar 53,5%. Secara umum hasil penelitian ini menyatakan bahwa kepercayaan diri tergolong sedang dengan nilai rata-rata empirik yang diperoleh yaitu 67.88 sedangkan komunikasi interpersonal tergolong sedang dengan nilai rata-rata empirik yang diperoleh 69,62. Berdasarkan analisis data, maka hipotesis yang diajukan dalam penelitian ini dinyatakan diterima, yaitu ada hubungan positif antara kepercayaan diri dengan komunikasi interpersonal. Artinya semakin tinggi kepercayaan diri maka semakin baik komunikasi interpersonalnya.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9192
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128600008.pdfFulltext24.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.