Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/8839
Title: Hubungan Self Efficacy Dengan Kecurangan Akademik Pada Siswa Madrasah Aliyah Islamiyah Sunggal
Authors: Nursani, Zulqarnain
metadata.dc.contributor.advisor: Tarigan, Mustika
Hasmayni, Babby
Keywords: self efficacy, academic cheating;self efficacy, kecurangan akademik
Issue Date: Nov-2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The research was purposed to find out the effect between self efficacy to academic cheating, while student of Madrasah Aliyah Islamiyah Sunggal as a research object. Based on theoretical study which is in chapter II, then proposed research hypothesis that mentions : Found negative relationship of self efficacy to academic cheating conducted by students. The higher self efficacy that students have, the lower academic cheating happens and vice versa lower self efficacy that students have, the higher academic cheating happens. Analysis method used in this research is Product Moment Correlation, then obtained the following results: 1). There is a negative relationship between self efficacy and academic cheating, Rxy = -0.624 with significant p = 0.000 <0.050. It means that the lower the self efficacy the higher the academic cheating. 2). That self efficacy contributes effectively to academic cheating by 38.9%. It means that there are still 61.1% more other factors that affect academic cheating, including: forgot to do the task, too often absent, and do not understand the material explanation from the teacher. 3). The students' self efficacy is moderate, because the mean empiric (89,372) difference with the hypothetical average value (93.00) exceeds the number of SD or SB, is (24,178). Then for academic cheating is moderate, because the average value of empiric (204,117) the difference of hypothetical average hypothesis (188) exceeds SD or SB it (30,446)
Description: Penelitian ini bertujuan untuk melihat pengaruh antara self efficacy terhadap kecurangan akademik, dimana siswa Madrasah Aliyah Islamiyah Sunggal sebagai obyek penelitian. Berdasarkan kajian teoritis yang ada dalam Bab II, maka diajukan hipotesis penelitian yang menyebutkan : Terdapat hubungan negatif self efficacy dengan kecurangan akademik yang dilakukan oleh siswa. Semakin tinggi self efficacy yang dimiliki oleh siswa, maka semakin rendah terjadinya kecurangan akademik dan sebaliknya semakin rendah self efficacy yang dimiliki oleh siswa, maka semakin tinggi terjadinya kecurangan akademik. Metode analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah Korelasi Product Moment , maka diperoleh hasil-hasil sebagai berikut: 1). Terdapat hubungan negatif antara self efficacy dengan kecurangan akademik, dimana Rxy = -0,624 dengan signifikan p = 0.000 < 0,050. Artinya semakin rendah self efficacy maka semakin tinggi kecurangan akademik. 2). bahwa self efficacy berkontribusi atau memberikan sumbangan efektif terhadap kecurangan akademik sebesar 38,9%. Ini berarti bahwa masih terdapat 61,1% lagi faktor lain yang mempengaruhi kecurangan akademik, diantaranya : lupa mengerjakan tugas, terlalu sering absen, sert tidak mengerti penjelasan materi dari guru. 3). Self efficacy para siswa tergolong sedang, sebab nlai rata-rata empiric (89,372) selisihnya dengan nilai rata-rata hipotetik (93,00) melebihi bilangan SD atau SB-nya, yakni (24,178). Kemudian untuk kecurangan akademik tergolong sedang, sebab nilai rata-rata empiric (204,117) selisihnya dengat rata-rata hipotetik (188) melebihi SD atau SB-nya (30,446)
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/8839
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zulqarnain Nur Sani.pdfFulltext20.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.