Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23848
Title: Strategi Komunikasi Personal Selling PT. Pegadaian Upc Pasar Helvetia Dalam Memasarkan Produk Tabungan Emas
Other Titles: Personal Selling Communication Strategy PT. Upc Pawnshop Helvetia Market In Marketing Products Gold Savings
Authors: Simbolon, Febria Rafael
metadata.dc.contributor.advisor: Barus, Rehia K. Isabela
Auza, Ara
Keywords: Personal Selling;Minat;Tabungan Emas
Issue Date: 13-Mar-2024
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;198530223
Abstract: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaiaman menumbuhkan minat nasabah dengan strategi komunikasi pemasaran personal selling PT Pegadaian terhadap produk Tabungan Emas. Dilatar belakangi karena kurangnya pemahaman calon pembeli tentang produk Tabungan Emas. Produk yang mungkin tidak diketahui dengan baik oleh sebagian calon pembeli. Personal selling dapat mengatasi masalah ini dengan memberikan penjelasan yang lebih rinci tentang manfaat dan keunggulan tabungan emas, serta membantu calon pembeli memahami cara kerjanya. Metode penelitian yang digunakan adalah kualitatif dengan menggunakan teknik analisis deksripstif. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori prinsip-prinsip pemasaran oleh Philip Kotler dan Amstrong suatu kumpulan alat-alat yang dapat digunakan untuk promosi penjualan yaitu bauran pemasaran (marketing mix). Hasil penelitian ini membuktikan bahwa personal selling PT Pegadaian UPC Pasar Helvetia lebih efektif meningkatkan minat nasabah terhadap Produk Tabungan Emas karena calon nasabah lebih percaya dan lebih yakin jika ditawari langsung oleh pihak yang berkaitan langsung dengan PT Pegadaian. The purpose of this research is to find out how to grow interest customers with PT Pegadaian's personal selling marketing communication strategy for Gold Savings products. The background is a lack of understanding potential buyers about Gold Savings products. Products that may not be well known by some potential buyers. Personal selling can addresses this issue by providing a more detailed explanation of the benefits and advantages of gold savings, as well as helping potential buyers understand how it works. The research method used is qualitative using descriptive analysis techniques. The theory used in this research is a theory of marketing principles by Philip Kotler and Armstrong a collection of tools that can be used for sales promotion, namely mix marketing (marketing mix). The results of this research prove that personal selling PT Pegadaian UPC Helvetia Market is more effective in increasing interest customers towards Gold Savings Products because potential customers trust them more and more confident if offered directly by a party directly related to PT Pawnshop.
Description: 77 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23848
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198530223 - Febria Rafael Simbolon - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.85 MBAdobe PDFView/Open
198530223 - Febria Rafael Simbolon - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV918.71 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.