Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20800
Title: Evaluasi Pengelolaan Arsip Digital Di Kantor Camat Medan Kota
Other Titles: Evaluation of Digital Archives Management at the Medan City Sub-district Office
Authors: Lubis, Rina Maulani
metadata.dc.contributor.advisor: Zainuddin
Warjio
Keywords: evaluasi;pengelolaan arsip digital;digital archive management;evaluation
Issue Date: 2020
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;181801065
Abstract: Berkaitan dengan penyelenggaraan pelayanan administrasi kependudukan Kecamatan Medan Kota, sering dijumpai kendala-kendala dalam mengelola arsip yang terus bertambah jumlahnya. Sementara itu, ruang penyimpan arsip secara khusus tidak tersedia. Dengan kata lain, masih ada kekurangan sarana dan prasarana untuk penyelenggaraan kearsipan konvensional yang komprehensif dan terpadu. Implikasinya, terdapat masalah bila membutuhkan pencarian dokumen dengan cepat. Selain itu, masih terbatas dan sempitnya pemahaman dan pemaknaan umum terhadap arsip, mengakibatkan pengelolaan arsip tidak dapat dilakukan dengan baik. Kantor Camat Medan Kota mulai tahun 2018 menjalakan pengelolaan arisp secara digital menggunakan Aplikasi Keladi. Berdasarkan pada latar belakang masalah, maka perumusan masalah pada penelitian ini adalah apakah Pengelolaan Arsip Digital pada Kantor Camat Medan Kota sudah berjalan baik dan apakah yang menjadi kendala dalam Pengelolaan Arsip Digital pada Kantor Camat Medan Kota. Adapun penelitian ini di lakukan dengan tujuan untuk mengevaluasi Pengelolaan Arsip Digital pada Kantor Camat Medan Kota dan mengetahui faktor-faktor yang menjadi kendala dalam pelaksanaannya. In connection with the implementation of population administration services Medan Kota District, there are often obstacles in managing archives which continues to increase in number. Meanwhile, archive storage space special not available. In other words, there is still a shortage of means and infrastructure for organizing comprehensive and conventional archives integrated. The implication, there is a problem when you need to search documents quickly. In addition, there is still a limited and narrow understanding of general meaning of archives, resulting in archive management being unable to well done. Medan City sub-district office starting in 2018 running managing archives digitally using the Caladium Application. Based on the background of the problem, the formulation of the problem on this research is whether the Management of Digital Archives at the Medan District Office The city has been running well and what are the obstacles in management Digital Archives at the Medan City District Office. This research was carried out with the aim of evaluating the Management of Digital Archives at the District Office Medan City and knowing the factors that become obstacles in implementation.
Description: 79 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20800
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
181801065 - Rina Maulani Lubis - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography5.49 MBAdobe PDFView/Open
181801065 - Rina Maulani Lubis - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV4.52 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.