Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20462
Title: Perbedaan Motivasi Belajar Ditinjau Dari Sekolah Yang Menggunakan Metode Quantum Dan Sekolah Yang Tidak Menggunakan Metode Quantum Pada Siswa SMK
Other Titles: Differences in Learning Motivation in View of Schools Using the Quantum Method and Schools Not Using the Quantum Method in Vocational High School Students
Authors: Shintarina, Dwi
metadata.dc.contributor.advisor: Munir, Abdul
Budiman, Zuhdi
Keywords: metode pembelajaran quantum;quantum learning method
Issue Date: 4-May-2013
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;088600112
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui perbedaan motivasi belajar antara sekolah yang menggunakan metode pembelajaran quantum dengan sekolah yang tidak menggunakan metode pembelajaran quantum pada siswa SMK di dua sekolah yaitu sekdah SMK Istiqlal Deli tua dan Sekolah SMK P AB patumbak. metode quantum teaching sebagai variabel bebas dan motivasi belajar sebagai variabe terikat. Hipotesis yang diajukan adalah ada perbedaan motivasi belajar siswa ditinjau dari sekolah yang menggunakan metode pembelajaran quantum dengan sekolah yang tidak menggunakan metode pembelajaran quantum pada siswa SMK .. Subjek penelitian yang diambil sejumlah 81 siswa kelas X dari dua sekolah yang berbeda. 39 siswa dari sekolah SMK Istiqlal dan 42 siswa dari sekolah SMK PAB. yang digunakan adalah skala motivasi belajar yang berjumlah 70 butir. This study aims to determine differences in learning motivation between schools that use the quantum learning method and schools who do not use the quantum learning method on vocational students in two schools, namely the secretary of SMK Istiqlal Deli Tua and the PA AB Patumbak Vocational School. quantum teaching method as independent variable and learning motivation as dependent variable. The hypothesis put forward is that there are differences in student learning motivation in terms of schools that use the quantum learning method with schools that do not use the quantum learning method for students SMK .. The research subjects were 81 students of class X from two schools different. 39 students from the Istiqlal Vocational School and 42 students from the Vocational School PAB. used is the learning motivation scale, amounting to 70 items.
Description: 68 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20462
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
088600112 - Dwi Shintarina - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography4.25 MBAdobe PDFView/Open
088600112 - Dwi Shintarina - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.39 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.