Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/19199
Title: Pengaruh Atribut Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Tas Pedro (Studi Kasus Mahasiswa Fakultas Psikologi Angkatan 2017 Universitas Medan Area)
Other Titles: Effect of Product Attributes and Quality Services Against Decisions Purchasing a Pedro Bag (Case Study of 2017 Faculty of Psychology Students Medan Area University)
Authors: Utami, Rizki Putri
Keywords: product attributes;service quality and purchase decision;atribut produk;kualitas pelayanan dan keputusan pembelian
Issue Date: 13-Sep-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178320305
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh atribut produk dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian tas pedro. Seiring berkembangnya zaman, seorang individu sangat memperhatikan penampilan sehingga meningkatkan kebutuhan akan produk-produk fashion. Bisnis fashion memberikan konsumen beragam pilihan pada produk fashion yang di pasarkan oleh perusahaan tersebut. Dalam melakukan pembelian tentu konsumen mempertimbangkan kualitas serta harga yang diberikan pada produk tas yang ingin dibelinya. Konsumen tentu akan mengevaluasi berbagai pilihan dalam memutuskan dan mengambil beberapa tahap dalam proses pemilihan suatu produk. Selain itu, kualitas pelayanan dan atribut produk yg diberikan perusahaan kepada konsumen sangat lah berpengaruh dalam keputusan pembelian konsumen. Penelitian ini dilakukan pada mahasiswa Fakultas Psikologi angkatan 2017 Universitas Medan Area dengan sampel penelitian berjumlah 60 mahasiswa Fakultas Psikologi angkatan 2017 Univeristas Medan Area. Teknik yang digunakan adalah nonprobability sampling dengan pengambilan purposive sampling. Metode yang digunakan adalah metode analisis regresi berganda. Jenis penelitian ini adalah penelitian asosiatif. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa: (1) Atribut Produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian tas Pedro. (2) Kualitas Pelayanan berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian tas Pedro. This study aims to determine and analyze the effect of product attributes and product quality on purchasing decisions for Pedro bags. Along with the development of the times, an individual is very concerned about appearance so as to increase the need for fashion products. The fashion business provides consumers with various choices of fashion products marketed by the company. In making a purchase, of course, consumers consider the quality and price given to the bag product they want to buy. Consumers will certainly evaluate various choices in deciding and take several stages in the process of selecting a product. In addition, the quality of service and product attributes provided by the company to consumers is very influential in consumer purchasing decisions. This research was conducted on students of the 2017 Faculty of Psychology, Medan Area University with a research sample of 60 students of the 2017 Faculty of Psychology, Medan Area University. The technique used is nonprobability sampling with purposive sampling. The method used is multiple regression analysis method. This type of research is associative research. The results of this study indicate that: (1) Product Attributes have a positive and significant impact on Pedro's Purchasing Decision. (2) Service Quality has a positive and significant effect on the Purchasing Decision of Pedro's bag.
Description: 86 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/19199
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178320305 - Rizki Putri Utami - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV939.77 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
178320305 - Rizki Putri Utami - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.