Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/19025
Title: Pengaruh Social Media Marketing Dan Brand Equity Terhadap Niat Beli Pada Masyarakat Pengguna Aplikasi Lazada Dikecamatan Tanjung Morawa Deli Serdang
Other Titles: The Influence of Social Media Marketing And Brand Equity Against Purchase Intentions in the User Community Lazada Application in Tanjung District Morawa Deli, Serdang
Authors: Gayetri, Simel
Keywords: social media marketing;brand equity;buying intentions;niat beli
Issue Date: 16-Sep-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188320244
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui “Pengaruh Social Media Marketing Dan Brand Equity Terhadap Niat beli Pada Masyarakat Pengguna Aplikasi Lazada Di Kecamatan Tanjung Morawa Deli Serdang”. Apakah social media marketing berpengaruh terhadap niat beli Pada Masyarakat Pengguna Aplikasi Lazada Jenis penelitian ini adalah asosiatif yaitu suatu penelitian yang bersifat menanyakan hubungan antara dua variabel. Dengan menggunakan rumus slovin, maka jumlah sampel dalam penelitian ini sebanyak 96 responden diambil dari sebagian dari jumlah populasi. Berdasarkan hasil uji t dapat dilihat bahwa uji parsial pada variabel Social Media Marketing dan variabel brand equity secara parsial mempunyai pengaruh positif dan signifikan terhadap variabel niat beli. Berdasarkan hasil uji F diperoleh Social Media Marketing dan variabel brand equity secara serempak berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap variabel Keputusan Pembelian. Dan dapat disimpulkan dari nilai Adjusted R Square yang diperoleh sebesar 0,37. Untuk melihat besar pengaruh variabel bebas terhadap variabel terikat dengan cara menghitung koefisien determinasi (KD) =R2 x 100%, sehingga diperoleh sebesar 31,7%. Keputusan Pembelian (variabel terikat) dapat dijelaskan oleh Social Media Marketing dan variabel brand equity. Sisanya sebesar 68,3% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain yang tidak dijelaskan dalam penelitian ini. Equity on Purchase Intentions in the Lazada Application User Community in Tanjung Morawa District, Deli Serdang". Does social media marketing have an effect on purchase intention in the Lazada application user community? This type of research is associative, which is a research that asks the relationship between two variables. By using the Slovin formula, the number of samples in this study were 96 respondents taken from part of the total population. Based on the results of the t test , it can be seen that the partial test on the Social Media Marketing variable and the brand equity variable partially have a positive and significant effect on the variable intention belu . Based on the results of the F test, Social Medii Marketing and brand equity variables simultaneously have a positive and significant effect on the Purchase Decision variable. And it can be concluded from the value of Adjusted R Square obtained by 0.37 To see the influence of the independent variable on the dependent variable by calculating the coefficient of determination (KD) = R2 x 100%, in order to obtain 31,7%. Purchase Decision (dependent variable) can be explained by Social Media Marketing and brand equity variable. The remaining 68,3% is influenced by other factors not explained in this study.
Description: 87 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/19025
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188320244 - Simel Gayetri - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV702.55 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
188320244 - Simel Gayetri - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.