Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/19003
Title: Pengaruh Physical Benefit dan Value Produk Waralaba terhadap Kepuasan Konsumen (Studi pada Es Boba Kesayangan Jalan Marelan III Kecamatan Medan Marelan)
Other Titles: The Effect of Physical Benefit and Franchise Product Value on Consumer Satisfaction (Study on Favorite Ice Boba, Marelan III Street, Medan Marelan District)
Authors: Pratama, Surya Anggun
Keywords: physical benefit;value;kepuasan konsumen;consumer satisfaction
Issue Date: 3-Oct-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188320204
Abstract: Penelitian ini membahas tentang pengaruh Physical Benefit dan Value produk waralaba terhadap kepuasan konsumen. Adapun tujuan penelitian ini untuk mengetahui pengaruh Physical Benefit dan Value terhadap kepuasan konsumen Es Boba Kesayangan. Jenis penelitian ini menggunakan metode kuantitatif. Populasi pada penelitian ini adalah seluruh konsumen Es Boba Kesayangan, dengan jumlah sampel sebanyak 95 orang. Teknik pengumpulan data menggunakan wawancara, observasi, dan kuesioner yang telah diuji validitas dan reliabilitasnya. Teknik analisis data yang digunakan untuk menjawab hipotesis adalah regresi linier berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat pengaruh Physical Benefit dan Value produk terhadap kepuasan konsumen secara parsial. Dibuktikan dari nilai Thitung > Ttabel untuk Physical Benefit terhadap kepuasan konsumen sebesar 5,228 > 1,986 dengan nilai signifikansinya 0,000 < 0,05 dan nilai regresinya 0,681. Nilai Thitung > Ttabel untuk Value terhadap kepuasan konsumen yaitu sebesar 4,471 > 1986 dengan nilai signifikansinya 0,000< 0,05 dan nilai regresinya 0,375. Sedangkan untuk pengaruh Physical Benefit dan Value produk terhadap kepuasan konsumen secara simultan ditunjukkan oleh nilai Fhitung > Ftabel yaitu sebesar 113,592 > 3,09 dengan tingkat signifikan 0,000 < 0,05. This study discusses the effect of Physical Benefits and Value of Franchise products on consumer satisfaction. The purpose of this study was to determine the effect of Physical Benefits and Value on consumer satisfaction of Es Boba Kesayangan. This type of research uses quantitative methods. The population in this study were all consumers of Es Boba Kesayangan, with a total sample of 95 people. Data collection techniques using interviews, observations, and questionnaires that have been tested for validity and reliability. The data analysis technique used to answer the hypothesis is multiple linear regression. The results of this study indicate that there is a partial effect of Physical Benefits and product Value on consumer satisfaction. It is proven from the Value of Tcount > T table for Physical Benefit to customer satisfaction of 5.228 > 1.986 with a significance Value of 0.000 < 0.05 and a regression Value of 0.681. The Value of Tcount > T table for the Value of customer satisfaction is 4.471 > 1986 with a significance Value of 0.000 < 0.05 and a regression Value of 0.375. Meanwhile, the effect of Physical Benefits and product Value on consumer satisfaction is simultaneously shown by the Value of Fcount > Ftable, which is 113.592 > 3.09 with a significant level of 0.000 <0.05.
Description: 86 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/19003
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188320204 - Surya Anggun Pratama - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.29 MBAdobe PDFView/Open
188320204 - Surya Anggun Pratama - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV441.98 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.