Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18762
Title: Strategi Lembaga Penyiaran Publik RRI Medan dalam Membangun Eksistensi Sebagai Lembaga Penyiaran Publik
Other Titles: The Strategy of the RRI Medan Public Broadcasting Institution in Building Existence as a Public Broadcasting Institution
Authors: Sahara, Lia
Keywords: strategi;analisis SWOT;kualitas SDM;eksistensi penyiaran;RRI medan;strategy;SWOT analysis;human resources quality;broadcasting existence;RRI medan
Issue Date: 22-Aug-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;158530026
Abstract: Radio Republik Indonesia Medan yang masih bertahan dalam banyaknya kompetitor di bisnis media informasi. Sehingga peneliti melakukan penelitian tentang strategi RRI Medan dalam membangun eksistensi sebagai lembaga penyiaran publik. Penelitian ini bertujuan untuk mengatahui bagaimana strategi RRI Medan dalam membangun eksistensi sebagai lembaga penyiaran publik. Metode penelitian pada penelitian ini merupakan metode penelitian kualitatif dengan jenis pendekatan bersifat deskriptif. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah wawancara, observasi dan dokumentasi yang dilakukan pada 5 narasumber yang memenuhi kriteria tujuan penelitian. Berdasarkan analisis SWOT, dapat ditentukan strategi yaitu, memaksimalkan akses yang dimiliki untuk kerjasama serta merangkul pemerintah untuk memudahkan perluasan jaringan, meningkatkan kualitas SDM karyawan dengan memberikan bonus kepada karyawan berprestasi, menambah segmentasi PRO 2 yang kontennya untuk anak muda/remaja serta melengkapi sistem siaran dengan audio dan video streaming. Radio Republik Indonesia Medan which still survives in many competitors in the information media business. So the researchers conducted research on the strategy of RRI Medan in building its existence as a public broadcasting institution. This study aims to find out how RRI Medan's strategy is to build its existence as a public broadcasting institution. The research method in this study is a qualitative research method with a descriptive type of approach. The data collection techniques used were interviews, observations and documentation conducted on 5 sources who met the criteria for the research objectives. Based on the SWOT analysis, strategies can be determined, namely, maximizing the access they have for cooperation and embracing the government to facilitate network expansion, improving the quality of employee human resources by giving bonuses to outstanding employees, adding PRO 2 segmentation whose content is for young people/teenagers and complementing the broadcast system with audio and video streaming.
Description: 84 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18762
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158530026 - Lia Sahara - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.29 MBAdobe PDFView/Open
158530026 - Lia Sahara - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV292.55 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.