Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18743
Title: Pengaruh Transportasi Massal Trans Metro Deli Terhadap Angkutan Kota Di Kota Medan
Other Titles: The Effect of Trans Metro Deli Mass Transportation on City Transportation in Medan City
Authors: Ndaha, Dediaman
Keywords: trans metro deli bus;city transportation;angkutan kota
Issue Date: 25-Oct-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178110085
Abstract: Penelitian ini dilakukan di Kota Medan berdasarkan Pengaruh Trans Metro Deli terhadap Angkutan kota. Penelitian ini bertujuan Untuk Mengetahui besar pengaruh hadir nya Transportasi Massal Trans Metro Deli Terhadap pendapatan Angkutan Kota (KPUM no 65). Metode yang digunakan adalah teknik Stated Preference. Teknik menyatakan preferensi adalah teknik angket dengan menentukan pilihan penggunaan trans metro deli dan angkutan kota, kemudian diujicobakan pada responden dengan menggunakan wawancara atau penyebaran angket untuk mengetahui respon penumpang terhadap pemilihan penggunaan trans metro deli dan angkutan kota. Dari hasil survey yang dilakukan terhadap 90 responden berdasarkan uji t diiketahui bahwa nilai t hitung > t tabel. Dalam hal ini pada t tabel yaitu 1,662 sedangkan nilai pada t hitung yaitu sebesar 4,541 sehingga didapatkan 4,541 > 1,662 dan jika dilihat dari nilai sig < 0,05 yaitu sebesar 0,003 maka dapat dijelaskan bahwa terdapat pengaruh positif transportasi massal Trans Metro Deli terhadap Angkutan kota di Kota Medan. This research was conducted in the city of Medan based on the influence of Trans Metro Deli on city transportation. This study aims to determine the effect of the existence of Trans Metro Deli Mass Transportation on City Transportation revenue (KPUM no. 65). The method used is the Stated Preference technique. The technique of expressing preferences is a questionnaire technique by determining the choice of using the trans metro deli and city transportation, then being tested on the respondents by using interviews or distributing questionnaires to find out passenger responses to the choice of using trans metro deli and city transportation. From the results of a survey conducted on 99 respondents based on the t test, it is known that the value of t count > t table. In this case the t table is 1,662 while the value on t count is 4,451 so that it is obtained 4,451 > 1,662 and when viewed from the value of sig < 0.05 which is 0.003 it can be explained that there is a positive influence on Trans Metro Deli mass transportation on city transportation in the city of Medan.
Description: 74 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18743
Appears in Collections:SP - Civil Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178110085 - Dediaman Ndaha - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.85 MBAdobe PDFView/Open
178110085 - Dediaman Ndaha - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV633.4 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.