Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/1874
Title: Hubungan Adversity Quontient dan Dukungan Sosial Dengan Prokrastinasi Akademik Dalam Penyelesaian Skripsi Pada Mahasiswa Yang Bekerja
Authors: Ronny
Keywords: Prokrastinasi Akademik
adversity quentient
dukungan sosial
Issue Date: 2014
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The purpose of this study is to examine the correlation between adversity quotient and social support with academic procrastination of students who works in finishing skripsi who have not passed yet with the number 83 students from two academic year (2008 and 2009). The Approach used in this study is a quantitative approach . The samples in this study was a total sampling. In this study, the researcher used three scale measuring as the instrument type. The scale used to measure the academic procrastination, adversity quotient and social support scale. The data analysis techniques used in this study is a multiple regression analysis. Based on the analysis of data obtained Freg coefficient = 97,952 where p < 0.05. It shows that there is a significant correlation adversity quotient and social support with academic procrastination of students who works in finishing skripsi. The adversity quotient variable with academic procrastination has a value of -0.276 with p < 0.05. It means that the direction of the relationship of negative variables which is higher of the adversity quotient is lower with academic procrastination. Meanwhile the social support variables with academic procrastination has a value of -0.787 with p < 0.05. It mean that the direction of the correlation between the two negative variables is that is the higher of the social support the lower is the academic procrastination.
Description: Tujuan penelitian ini untuk menguji hubungan adversity quotient dan dukungan sosial dengan prokrastinasi akademik dalam penyelesaian skripsi pada mahasiswa yang bekerja. Subjek penelitian adalah mahasiswa STMIK – STIE Mikroskil Medan yang belum lulus sejumlah 83 mahasiswa dari 2 angkatan yaitu 2008 dan 2009. Pendekatan yang dipergunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif. Pengambilan sampel dalam penelitian ini dengan total sampling. Pada penelitian ini, peneliti menggunakan 3 (tiga) jenis skala yaitu skala prokrastinasi akademik, skala adversity quotient dan skala dukungan sosial. Adapun teknik analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis regresi berganda. Berdasarkan hasil analisis data diperoleh koefisien Freg = 97,952 dimana p < 0,05. Menunjukkan bahwa terdapat hubungan yang signifikan antara adversity quotient dan dukungan sosial dengan prokrastinasi akademik dalam menyelesaikan skripsi pada mahasiswa yang bekerja. Variabel adversity quotient dengan prokrastinasi akademik memiliki nilai sebesar -0,276 dengan nilai p<0,05, artinya arah hubungan variabel negatif yaitu semakin tinggi adversity quotient akan semakin rendah prokrastinasi akademik. Sedangkan variabel dukungan sosial dengan prokrastinasi akademik memiliki nilai sebesar - 0,787 dengan p<0,05, artinya arah hubungan kedua variabel negatif, artinya semakin tinggi dukungan sosial akan semakin rendah prokrastinasi akademik.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1874
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121804025_file 1.pdfCover202.86 kBAdobe PDFView/Open
121804025_file 2.pdfAbstract159.06 kBAdobe PDFView/Open
121804025_file 3.pdfIntroduction285.42 kBAdobe PDFView/Open
121804025_file 4.pdfChapter I221.71 kBAdobe PDFView/Open
121804025_file 5.pdfChapter II350.45 kBAdobe PDFView/Open
121804025_file 6.pdfChapter III237 kBAdobe PDFView/Open
121804025_file 8.pdfReference166.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.