Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/1872
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNingsih, Sri Hartati-
dc.date.accessioned2017-09-26T09:42:53Z-
dc.date.available2017-09-26T09:42:53Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/123456789/1872-
dc.descriptionPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara kebiasaan belajar dan dukungan orangtua dengan prestasi belajar. Subjek adalah 62 orang siswa kelas VIII SMP Negeri 5 Stabat yang diambil secara purposive sampling. Pengumpulan data dilakukan dengan dokumentasi berupa nilai rapor, Tes SPM untuk memperoleh data tentang kecerdasan, dan menggunakan skala kebiasaan dan skala dukungan orangtua. Analisis data menggunakan Analisa Regresi Berganda didapatkan hasil adalah 1). Ada hubungan yang signifikan antara kebiasaan belajar dan dukungan orangtua dengan prestasi belajar (Freg = 58,234; p < 0,050), 2). Ada hubungan positif yang signifikan antara kebiasaan belajar dengan prestasi belajar dengan sumbangan 46,8%. 3). Ada hubungan positif yang signifikan antara dukungan orangtua dengan prestasi belajar, dengan sumbangan efektif sebesar 66,0%. Total sumbangan efektif dari kedua variabel bebas (kebiasaan belajar dan dukungan orangtua) terhadap prestasi belajar adalah sebesar 66,4%. Dari hasil ini diketahui bahwa masih terdapat 33,6% sumbangan dari faktor lain terhadap prestasi belajar.en_US
dc.description.abstractThis research has a purpose to know the relationship between studying habit and parents’ support to the students achievement.The subject is 62 students of the eighth of SMP 5 Stabat whichis taken as purposive sampling.Data collecting is done by documentation such as of report value, SPM test to get data abaout the smarttess and we Habit scale and parents’ support scale. Data Analysis uses multiple Regresion Analysis, it makes the results 1) There is significant relationship between studying habit and parents’ support with students achievement. ( Freg = 58.234 ; p < 0,050). 2)There is significant positive relationship between parents support and students achievement,by efectife contribution as much as 46,8%. 3)There is significant positive relationship between parents’ support and students achievement, by efective contribution which is gotten as 66,0%. The total of efective contribution from both of free variable (studying habit and parents’ support) to the students achievement is 66,4%. From this result, it is known that there is still 33,6% of contribution from another factor to the students achievement.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.subjectprestasi belajaren_US
dc.subjectkebiasaan belajaren_US
dc.subjectdukungan orang tuaen_US
dc.titleHubungan Antara Kebiasaan Belajar dan Dukungan Orang Tua Dengan Prestasi Belajaren_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121804049_file 1.pdfCover94.56 kBAdobe PDFView/Open
121804049_file 2.pdfAbstract39.79 kBAdobe PDFView/Open
121804049_file 3.pdfIntroduction81.11 kBAdobe PDFView/Open
121804049_file 4.pdfChapter I87.35 kBAdobe PDFView/Open
121804049_file 5.pdfChapter II178.75 kBAdobe PDFView/Open
121804049_file 6.pdfChapter III114.23 kBAdobe PDFView/Open
121804049_file 8.pdfReference72.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.