Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/1870
Title: Hubungan Perhatian Orang tua dan Kepercayaan Diri Dengan Prestasi Belajar Siswa Kelas VIII SMP Muhammadiyah 57 Medan
Authors: Nasution, Syammar Kurnia
Keywords: perhatian orang tua
kepercayaan diri
prestasi belajar siswa
Issue Date: 2014
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The subjects were all students of SMP Muhammadiyah 57 Medan, This study aims to: (1) the relationship of attention parents (2) the relationship of self-confidence and (3) the relationship of attention parents and self-confidence. The number of samples is set as many as 85 respondents to take the entire population being sampled or (total sampling) as a variable sample idependen the attention of parents, and confidence while dependentnya variable is student achievement. The analysis used is included, test validity, test reliablitas, the prerequisite test analysis, normality test, homogeneity test, and test lenearitas and hypothesis testing to test the correlation between variables, partial test and multiple correlation test. Based on the results: (1) the relationships of attention parents with student achievement (ry1) of 0.230, (2) the relationship of self-confidence with student achievement (ry2) of 0.305 and (3) the relationship of attention parents and self-confidence with student achievement (Ry(12)) of 0.363. From the results of this research is that variables parents' attention and confidence related to student achievement. Variable contribution of parental attention contribute to student learning perestasi 23%. While the contribution of the variable contribution of 30.5% of students self-confidence, then the variable parental attention and confidence jointly contribute terahadap student achievement by 36.3%. Thus, it can be said that the improvement of student achievement can be done by increasing parental and student confidence.
Description: Subjek penelitian adalah seluruh siswa SMP Muhammadiyah 57 Medan. Penelitian ini bertujuan untuk: (1) mengetahui hubungan perhatian orang tua dengan prestasi belajar siswa, (2) mengetahui hubungan kepercayaan diri dengan prestasi belajar siswa dan (3) mengetahui hubungan perhatian orang tua dan kepercayaan diri dengan prestasi belajar siswa. Jumlah sampel ditetapkan sebanyak 85 responden dengan menggambil seluruh populasi menjadi sampel atau (total sampling) sebagai sampel variabel idependen yaitu perhatian orangtua, dan kepercayaan diri sedangkan variabel dependentnya adalah prestasi belajar siswa. Analisis yang digunakan adalah meliputi, uji validitas, uji reliablitas, uji prasyarat analisis yakni, uji normalitas, uji homogenitas, dan uji lenearitas serta uji hipotesis yakni melakukan uji korelasi antara variabel, uji parsial dan uji korelasi ganda. Berdasarkan hasil uji hipotesis dapat diketahui bahwa (1) terdapat hubungan yang signifikan antara perhatian orang tua dengan prestasi belajar siswa (ry1) 0,230. (2) yang signifikan antara hubungan kepercayaan diri dengan prestasi belajar siswa (ry2) 0,305 dan (3) hubungan yang signifikan antara perhatian orang tua dan kepercayaan diri secara bersama-sama dengan prestasi belajar siswa (Ry(12)) r 0,363. Dari hasil penelitian dapat diketahui bahwa variabel perhatian orang tua dan kepercayaan diri berhubungan dengan prestasi belajar siswa. Variabel perhatian orangtua memberikan sumbangan kontribusi terhadap perestasi belajar siswa 23%. Sedangkan sumbangan kontribusi variabel kepercayaan diri siswa 30,5%, selanjutnya variabel perhatian orang tua dan kepercayaan diri secara bersama-sama memberi sumbangan terahadap prestasi belajar siswa sebesars 36,3%. Dengan demikian, dapat dikatakan bahwa peningkatan prestasi belajar siswa dapat dilakukan dengan meningkatkan perhatian orang tua dan kepercayaan diri siswa.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1870
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121804071_file 1.pdfCover117.65 kBAdobe PDFView/Open
121804071_file 2.pdfAbstract88.21 kBAdobe PDFView/Open
121804071_file 3.pdfIntroduction98.02 kBAdobe PDFView/Open
121804071_file 4.pdfChapter I113.44 kBAdobe PDFView/Open
121804071_file 5.pdfChapter II175.72 kBAdobe PDFView/Open
121804071_file 6.pdfChapter III220.74 kBAdobe PDFView/Open
121804071_file 8.pdfReference409.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.