Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18517
Title: Pengaruh Desain Produk dan Ulasan Produk terhadap Minat Beli pada Aplikasi Lazada (Studi Kasus pada Mahasiswa Prodi Manajemen Stambuk 2018 Universitas Medan Area)
Other Titles: The Influence of Product Design and Product Reviews on Buying Interest in the Lazada Application (Case Study on 2018 Stambuk Management Study Program Students at the University of Medan Area)
Authors: Hasibuan, Askia Putri Keumangan
Keywords: desain produk;ulasan produk;minat beli;product design;product reviews;buying interest
Issue Date: 13-Sep-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188320035
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah desain produk dan ulasan produk mempunyai pengaruh terhadap minat beli di lazada pada mahasiswa prodi manajemen stambuk 2018 universitas medan area Populasi yang digunakan pada penelitian ini adalah Prodi manajemen Universitas Medan Area Stambuk 2018. Penelitian ini menggunakan sampel sebanyak 70 responden, dengan menggunakan purposive sampling sebagai teknik pengambilannya dengan beberapa kriteria responden yang telah ditentukan. Pengujian hipotesis dalam penelitian ini menggunakan analisis model statistik yang terdiri dari uji validitas, uji reliabilitas, uji asumsi klasik, regresi liniear berganda, uji F, uji t, dan koefisien determinasi (R2) dengan menggunakan software SPSS 25 (Statistic Product and Services Solution) for windows. Data penelitian bersumber dari data primer dan proses pengumpulan data menggunakan kuisioner. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat hubungan antara variabel independen yaitu Desain Produk dan Ulasan Produk terhadap variabel dependen yaitu Minat Beli. Variabel Desain Produk diperoleh nilai t adalah thitung > ttabel (7,032 > 1,996) dengan tingkat signifikasi 0,000 < 0,05 dan untuk variabel Ulasan Produk diperoleh nilai thitung > ttabel (2,083 > 1,996) dengan tingkat signifikasi 0,041 < 0,05 sehingga dapat disimpulkan Desain Produk dan Ulasan Produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap Minat Beli Pada Aplikasi Lazada Dan uji F diperoleh nilai fhitung> ftabel (76,409 > 2,38), dengan hipotesis diterima sehingga dapat disimpulkan bahwa variabel Desain Produk (X1) dan variabel Ulasan Produk (X2) secara simultan berpengaruh terhadap Minat Beli (Y). This study aims to determine whether product design and product reviews have an influence on buying interest at Lazada among students of management study program class 2018 at Medan Area University. The population used in this study is Management Study Program at Medan Area University class 2018. This study used a sample of 70 respondents, using purposive sampling as a sampling technique with several predetermined respondent criteria. Hypothesis testing in this study uses statistical model analysis consisting of validity test, reliability test, classical assumption test, multiple linear regression, F test, t test, and coefficient of determination (R2) using SPSS 25 software (Statistical Product and Services Solution). for windows. Research data sourced from primary data and the process of collecting data and using a questionnaire. The results showed that there was a relationship between the independent variable, namely Product Design and Product Reviews, on the dependent variable, namely Purchase Interest. Product Design variable obtained t value is tcount > ttable (7.032 > 1.996) with a significance level of 0.000 < 0.05 and for Product Reviews variable obtained tcount > ttable (2.083 > 1.996) with a significance level of 0.041 < 0.05 so that it can be concluded Design Product and product reviews have a significant positive effect on buying interest in the Lazada application. And the F test is obtained by the value of fcount > ftable (76.409 > 2.38), with the hypothesis being accepted so that it can be concluded that the Product Design variable (X1) and the Product Review variable (X2) are simultaneous effect on Purchase Interest (Y).
Description: 62 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/18517
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188320035 - Askia Putri Keumangan Hasibuan - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.25 MBAdobe PDFView/Open
188320035 - Askia Putri Keumangan Hasibuan - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV593.81 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.