Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/18492
Title: Analisis Strategi Pemasaran pada Usaha Holtikultura untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM (Studi Kasus CV. Sinar Medan Lestari)
Other Titles: Analysis of Marketing Strategies in Horticultural Businesses to Increase the Competitiveness of Msmes (Case Study of CV. Sinar Medan Lestari)
Authors: Valentina, Lidya Febi
Keywords: strategi pemasaran
daya saing
kualitatif
UMKM
marketing strategy
competitiveness
qualitative
MSME
Issue Date: 20-Sep-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188320363
Abstract: Penelitian yang berjudul “Analisis Strategi Pemasaran Pada Usaha Holtikultura Untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM (Studi Kasus CV. Sinar Medan Lestari”, bertujuan untuk mengetahui strategi pemasaran yang diterapkan dalam meningkatkan daya saing pada CV. Sinar Medan Lestari. Permasalahan dalam penelitian ini adalah “Bagaimana strategi pemasaran yang diterapkan CV. Sinar Medan Lestari dalam meningkatkan daya saing”. Adapun metode penelitian yang digunakan adalah metode penelitian kualitatif, yaitu sesuatu penelitian yang dilakukan pada kondisi yang alamiah (natural setting). Teknik pengumpulan data yang digunakan pada penelitian ini adalah teknik wawancara dan observasi dan dokumentasi. Hasil menunjukkan bahwa strategi yang digunakan oleh perusahaan CV. Sinar Medan Lestari telah melakukan segmentasi pasar, target pasar, posisi pasar, serta bauran pemasaran,terdapat faktor peluang dan ancaman yang mempengaruhi strategi pemasaran pada CV. Sinar Medan Lestari. The research, entitled "Analysis of Marketing Strategies in Horticultural Businesses to Increase the Competitiveness of MSMEs (Case Study of CV. Sinar Medan Lestari), aims to determine the marketing strategies applied in increasing competitiveness of CV. Sinar Medan Lestari. And in the background by increasing competition between Micro, Small and Medium Enterprises (MSMEs) in attracting consumer interest in products so that they can increase the competitiveness of their businesses. The problem in this study is "How is the marketing strategy applied by CV. Sinar Medan Lestari in increasing competitiveness". The research method used is a qualitative research method, which is a research conducted in natural conditions (natural setting). Data collection techniques used in this study were interview and observation and documentation techniques. The results show that the strategy used by CV. Sinar Medan Lestari has done market segmentation target market, market position, and marketing mix, there are opportunity and threat factors that affect marketing strategy at CV. Sinar Medan Lestari.
Description: 90 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/18492
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188320363 - Lidya Febi Valentina - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.35 MBAdobe PDFView/Open
188320363 - Lidya Febi Valentina - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV506.69 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.