Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/18428
Title: Pengaruh Pemahaman Masyarakat atas Peran Penyampaian Informasi Akuntansi dan Produk Tabungan Syariah terhadap Minat Menabung Masyarakat pada PT Bank Syariah Indonesia Medan Kc Kampung Baru
Other Titles: The Effect of Community Understanding on the Role of Submitting Accounting Information and Sharia Savings Products on Community Savings Interests at PT Bank Syariah Indonesia Medan Kc Kampung Baru
Authors: Jannah, Thariqul
Keywords: pemahaman masyarakat atas peran penyampaian informasi akuntansi;pemahaman masyarakat atas produk tabungan syariah;minat menabung masyarakat;public understanding of the role of delivering accounting information;public understanding of syariah savings products;people's interest in saving
Issue Date: 2-Sep-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188330100
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh pemahaman masyarakat atas peran penyampaian informasi akuntansi dan produk tabungan syariah terhadap minat terhadap minat menabung masyarakat pada PT Bank Syariah Indonesia Medan KC Kampung Baru. Populasi penelitian ini adalah 755 masyarakat yang memiliki tabungan Bank Syariah Indonesia yang berkedudukan di Medan KC Kampung Baru sedangkan sampel pada penelitian ini sebanyak 90 responden. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan survei kuesioner. Teknik analisis data yang digunakan adalah regresi linear berganda dengan bantuan Software IBM SPSS 20. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa pemahaman masyarakat atas peran penyampaian informasi akuntansi berpengaruh terhadap minat menabung masyarakat, pemahaman masyarakat atas produk tabungan syariah berpengaruh terhadap minat menabung masyarakat, pemahaman masyarakat atas peran penyampaian informasi akuntansi dan produk tabungan syariah berpangaruh terhadap minat menabung masyarakat. The aims of this study are knowing the effect of public understanding on the role of delivering accounting information on people's interest in saving. Knowing the effect of public understanding of syariah saving’s products on people's interest in saving. Knowing the effect of public understanding on the role of delivering accounting information and syariah savings products to the public's interest in saving at PT Bank Syariah Indonesia Medan KC Kampung Baru.The population of this research is 755 customers of Bank Syariah Indonesia domiciled in Medan KC Kampung Baru with a sample of 90 respondents. The data was collected using questionnaire survey and multiple linear regression was applied to analyze the data.The data analysis technique used is multiple linear regression with the help of IBM SPSS 20 Software. The results of this study indicated that public understanding of the role of delivering accounting information affects people's interest in saving, public understanding of syariah savings products affects people's interest in saving, and public understanding of the role of delivering accounting information and syariah savings products affects people's interest in saving.
Description: 120 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/18428
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188330100 - Thariqul Jannah - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography2.17 MBAdobe PDFView/Open
188330100 - Thariqul Jannah - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV588.98 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.