Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/1772
Title: ANalisis Peningkatan Mutu Pendidikan Sekolah Dasar di Lingkungan UOT Dinas Pendidikan Kecamatan Medan Helvetia
Authors: Simarmata, Teta Harty
Keywords: mutu pendidikan;sekolah dasar
Issue Date: 2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: To improve the quality of education systematically, the best way starting from elementary school (SD). Due to an increase in the quality of education in primary schools systematically will have an impact on quality improvement at the next level. In developing and improving the quality of human resources education plays an important role. However, interest and attention on the quality aspect of education services can be said emerging in the last decade. The success of education services specified in providing quality service to the users of educational services (students, stakeholders, community). Based on the existing problems, the formulation of the problem in this research is all about improving the quality of primary school education in the District Education Office UPT environment Medan Helvetia, what are the constraints / problems in improving the quality of primary school education in the District Education Office UPT environment Medan Helvetia. The purpose of this research is to know the extent of the increase in the quality of education in Environmental Technical Implementation Unit of the Department of Education district of Medan Helvetia, knowing the constraints / problems in improving the quality of education in the District Education Office UPT Medan Helvetia. From the research results can be seen that the vision, mission and goals of elementary schools in the district of Medan Helvetia has been socialized properly, school self-evaluation has been done by the elementary school in the neighborhood district of Medan Helvetia, the role of Elementary School Principal in the district of Medan Helvetia as a leader, supervisor, motivator and innovator in improving the quality of education has been implemented, improving the quality of teachers conducted based on the vision, mission and objectives of the school. In general obstacles encountered is still low awareness of their teachers who will improve the quality of education, there is still a less competent teacher, their teaching staff were less competent
Description: Untuk meningkatkan mutu pendidikan secara sistematis maka cara yang terbaik dimulai dari Sekolah Dasar ( SD). Karena peningkatan mutu pendidikan di tingkat SD secara sistematis akan membawa dampak pada peningkatan mutu pada jenjang selanjutnya. Dalam mengembangkan dan meningkatkan kualitas sumber daya manusia pendidikan memegang peranan penting. Akan tetapi, minat dan perhatian pada aspek kualitas jasa pendidikan bisa dikatakan baru berkembang dalam satu decade terakhir. Keberhasilan jasa pendidikan ditentukan dalam memberikan pelayanan yang berkualitas kepada para pengguna jasa pendidikan tersebut (siswa, stakeholder, masyarakat). Berdasarkan masalah yang ada, maka perumusan masalah dalam penelitian ini adalah mengenai bagaimana peningkatan mutu pendidikan Sekolah Dasar di lingkungan UPT Dinas Pendidikan Kecamatan Medan Helvetia, apakah yang menjadi kendala/permasalahan dalam peningkatan mutu pendidikan Sekolah Dasar di lingkungan UPT Dinas Pendidikan Kecamatan Medan Helvetia. Tujuan penelitian ini adalah mengetahui sejauhmana peningkatan mutu pendidikan di Lingkungan Unit Pelaksana Teknis Dinas Pendidikan Kecamatan Medan Helvetia, mengetahui yang menjadi kendala/permasalahan dalam peningkatan mutu pendidikan di UPT Dinas Pendidikan Kecamatan Medan Helvetia. Dari hasil penelitian dapat dilihat bahwa visi, misi dan tujuan Sekolah Dasar yang ada di Kecamatan Medan Helvetia sudah disosialisasikan dengan baik, evaluasi diri sekolah sudah dilakukan dengan baik oleh Sekolah Dasar yang ada di Lingkungan Kecamatan Medan Helvetia, peran Kepala Sekolah SD di lingkungan Kecamatan Medan Helvetia sebagai leader, supervisor, motivator dan inovator dalam peningkatan mutu pendidikan sudah dilaksanakan dengan baik, peningkatan mutu guru dilaksanakan dengan berlandaskan visi, misi, dan tujuan sekolah. Secara umum kendala yang ditemui adalah masih adanya guru yang rendah kesadarannya akan peningkatan mutu pendidikan, masih adanya guru yang kurang berkompeten, adanya tenaga kependidikan yang kurang berkompeten.
URI: https://repositori.uma.ac.id/123456789/1772
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
151801018_file 1.pdfCover49.66 kBAdobe PDFView/Open
151801018_file 2.pdfAbstract43.84 kBAdobe PDFView/Open
151801018_file 3.pdfIntroduction50.6 kBAdobe PDFView/Open
151801018_file 4.pdfChapter I61.84 kBAdobe PDFView/Open
151801018_file 5.pdfChapter II104.18 kBAdobe PDFView/Open
151801018_file 6.pdfChapter III49.08 kBAdobe PDFView/Open
151801018_file 8.pdfReference54.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.