Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17556
Title: Pengaruh Segmentasi Pasar dan Positioning Terhadap Keputusan Pembelian pada CV Yakin Kota Sibolga
Other Titles: Effect of Market Segmentation and Positioning on Purchasing Decision at CV YAKIN Sibolga
Authors: Simarmata, Mega PutriTamasia
metadata.dc.contributor.advisor: Wijaya, Muslim
Keywords: segmentasi pasar;positioning;keputusan pembelian;market segmentation;purchance decision
Issue Date: 24-Feb-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178320320
Abstract: Tujuan penelitian yang ingin dicapai oleh penulis dari penelitian ini adalah untuk menguji apakah Segmentasi Pasar dan Positioning terhadap Keputusan Pembelian berpengaruh baik secara parsial maupun simultan terhadap Keputusan Pembelian pada CV YAKIN Kota Sibolga. Populasi dalam penelitian ini adalah pembeli atau konsumen yang membeli pada CV YAKIN Kota Sibolga yang berjumlah 300 orang, dengan pengambilan sampel yang digunakan yaitu sebesar 75 orang. Adapun Teknik analisis data yang dipergunakan yaitu Teknik analisis data, Uji Analisis Regresi Linier Berganda, Uji Asumsi Klasik, dan Uji Hipotesis yaitu Uji t (Parsial) dan Uji f ( Simultan) dan Koefisien Determinasi (R2). Berdasarkan hasil uji t dapat dilihat bahwa t hitung pada variabel Segmentasi Pasar sebesar 2,569 > 1,665 dengan probabilitas t yakni sig 0,006 < 0,05. Berdasarkan nilai tersebut maka variabel Segmentasi Pasar berpengaruh positif dan signifikan terhadap variabel Keputusan Pembelian. Pada variabel Positioning sebesar 2,764 > 1,665 dengan probabilitas t yakni sig 0,015 > 0,05, maka variabel positioning secara parsial mempunyai pengaruh positif dan signifikan terhadap variabel Keputusan Pembelian. Berdasarkan hasil uji f maka diperoleh nilai f hitung sebesar 1,374 > 3,12 dengan sig 0,000 < 0,05 menunjukkan Ho ditolak dan Ha diterima berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap variabel Keputusan Pembelian. The research objective to be achieved by the authors of this study is to find out whether Market Segmentation and Positioning on Purchasing Decision have an effect either partially or simultaneously on Purchasing Decision at the CV YAKIN Sibolga City. The population in this study buyers or consumen who buy on CV YAKIN Sibolga believe that there are 300 people, then the number of samples in this study as many as 75 respondents. with sampling data analysis, Multiple Linear Regression Analysis Test, Classical Assumption Test and Hypothesis Test namely t Test ( Partial) Test f (Simultaneous) and Coefficient of Determination (R2).Based on the results of the study, it can be obtained that the variables of Market Segmentation ( X1) and Positioning ( X2), affect the Buying Decision ( Y) at CV YAKIN Sibolga, with the results of the t test obtained result for the Market Segmentation variable obtained t count < t table ( 2,569>1.655) with a significance level of 0.006<0.05 and for Positioning variables obtained t count > t table (2.764> 1.655) with a significant level of 0,015 < 0,05, it can be concluded that the factors (Market Segmentation and Positioning) partially influence the Buying Decision at CV YAKIN Sibolga and F test obtained F count > F table ( 1.374> 3,12), with hypothesis H0 rejected and H1 accepted so that it can be concluded that the variable Market Segmentation (X1) and Positioning (X2) simultaneously influence Purchance Decision (Y).
Description: 94 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/17556
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178320320 - Mega Putri Tamasia Simarmata - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.65 MBAdobe PDFView/Open
178320320 - Mega Putri Tamasia Simarmata - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.86 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.