Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17432
Title: Pengaruh Voucher Terhadap Minat Kunjung Ulang Pada Pelanggan Srikandi Botanica Medan
Other Titles: The Effect of Vouchers on Revisit Interests in Srikandi Botanica Medan Customers
Authors: Willis, Adrika
metadata.dc.contributor.advisor: Barus, Rehia
Suharyanto, Agung
Keywords: Voucher;Minat Kunjung Ulang;Srikandi Botanica Medan
Issue Date: 29-Jan-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168530041
Abstract: Penelitian ini berjudul “Pengaruh Voucher Terhadap Minat Kunjung Ulang Pada Pelanggan Srikandi Botanica Medan”. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh pemberian voucher terhadap minat kunjung ulang pelanggan pada Warung Kopi Srikandi Botanica Medan. Adapun teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori komunikasi pemasaran, promosi penjualan, minat kunjung ulang, teori voucher, dan teori AIDDA. Metode penelitian ini adalah metode penelitian kuantitatif. Penentuan responden dalam penelitian ini menggunakan teknik pengambilan sampel bertujuan. Subjek penelitian dalam penelitian ini adalah berjumlah 100 orang. Teknik pengumpulan data menggunakan kuisioner, dalam menganalisis data penelitian ini menggunakan analisis tabel tunggal, analisis tabel silang, dan uji hipotesis dengan menggunakan rumus koefisien korelasi Tata Jenjang oleh Spearman dengan menggunakan aplikasi Statistical Product and System Solution (SPSS) 22. Dari hasil penelitian ini diperoleh nilai korelasi koefisien 0,808 dan menunjukkan nilai signifikasi yang lebih kecil dari 0,05 maka Ho ditolak dan Ha diterima. Diketahui kekuatan pengaruh dalam penelitian ini sebesar 65%. Menunjukkan hubungan yang tinggi antara pengaruh voucher terhadap minat kunjung ulang pelanggan Srikandi Botanica Medan. This research is entitled "The Effect of Vouchers on Revisit Interests in Srikandi Botanica Medan Customers". This study aims to determine the effect of giving vouchers to the revisit interest of customers at the Coffee Shop Srikandi Botanica Medan. The theories used in this research are marketing communication theory, sales promotion, revisit interest, voucher theory, and AIDDA theory. This research method is a quantitative research method. Determination of respondents in this study using a sampling technique aimed. The research subjects in this study were 100 people. Data collection techniques using questionnaires, in analyzing the data of this study using single table analysis, cross table analysis, and hypothesis testing using the correlation coefficient formula Ladder by Spearman using the Statistical Product and System Solution (SPSS) application 22. From the results of this study obtained The correlation coefficient value is 0.808 and shows a significance value smaller than 0.05, so Ho is rejected and Ha is accepted. It is known that the power of influence in this study is 65%. Shows a high relationship between the effect of vouchers on the interest of repeat customers of Srikandi Botanica Medan.
Description: 63 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17432
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168530041 - Adrika Willis - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.74 MBAdobe PDFView/Open
168530041 - Adrika Willis - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV575.51 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.