Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17311
Title: Hubungan Kebermaknaan Hidup Dengan Resiliensi Pada Remaja di Panti Asuhan Bani Adam - AS
Other Titles: The Relationship between the Meaning of Life and Resilience in Adolescents at the Bani Adam Orphanage - AS
Authors: Effendi, Fitri Adeinsani
metadata.dc.contributor.advisor: Haryati, Endang
Keywords: Kebermaknaan Hidup;Resiliensi
Issue Date: 18-Feb-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178600165
Abstract: Masa Remaja merupakan salah satu tahapan dalam kehidupan yang akan dilewati setiap individu. Pada masa ini setiap remaja akan mengalami transisi dari masa kanak-kanak menuju masa dewasa, dimana terdapat upaya untuk beradaptasi dengan perubahan di dalam diri yang sedang berlangsung di masa remaja tersebut (Papalia dkk, 2009). Terdapat berbagai pendapat tokoh yang membahas mengenai batasan usia pada remaja salah satunya yaitu Hurlock (2002) yang membagi 3 kelompok usia pada remaja, yaitu remaja awal usia 12 sampai 15 tahun, remaja pertengahan usia 15-18 tahun dan remaja akhir usia 18-21 tahun. Secara psikologis masa remaja adalah usia dimana remaja sudah dapat berinteraksi dengan individu yang lebih dewasa dan tidak lagi mau diperlakukan seperti anak-anak dalam masalah hak yang didapatkan menurut Piaget (dalam Hurlock, 2002). Pada umumnya remaja ditandai dengan ciri-ciri seperti emosi yang tidak stabil, remaja cenderung menganggap dirinya unik, memiliki keinginan untuk mandiri, mendapat pengakuan dari lingkungan, keinginan berprestasi dan keinginan untuk dapat dihargai Adolescence is one of the stages in life that every individual will pass. At this time every teenager will experience a transition from childhood to adulthood, where there is an effort to adapt to the changes in oneself that are taking place during adolescence (Papalia et al, 2009). There are various opinions of figures who discuss the age limit in adolescents, one of which is Hurlock (2002) who divides 3 age groups in adolescents, namely early adolescents aged 12 to 15 years, middle adolescents aged 15-18 years and late adolescents aged 18-21 years. . Psychologically, adolescence is the age where adolescents are able to interact with more mature individuals and no longer want to be treated like children in terms of rights that are obtained according to Piaget (in Hurlock, 2002). In general, adolescents are characterized by characteristics such as unstable emotions, adolescents tend to think of themselves as unique, have a desire to be independent, get recognition from the environment, a desire for achievement and a desire to be appreciated.
Description: 85 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/17311
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178600165 - Fitri Adensani Effendi - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography3.42 MBAdobe PDFView/Open
178600165 - Fitri Adensani Effendi - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV650.61 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.