Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17172
Title: Analisis Pengaruh Manfaat, Kemudahan Penggunaan Dan KepercayaanTerhadap Pengguna Mobile Banking (Survey pada Nasabah Bank Mandiri Fakultas Ekonomi & Bisnis Stambuk 2017 Universitas Medan Area)
Other Titles: Benefit Effect Analysis, Ease of Use And Trust in Mobile Banking Users (Survey on Customers Bank Mandiri Faculty of Economics & Business Stambuk 2017 University of Medan Area)
Authors: Trinasa, Ovi Milenia
metadata.dc.contributor.advisor: Sahir, Syafrida Hafni
Keywords: kemudahan penggunaan;kepercayaan;mobile banking;ease of use
Issue Date: 11-Jan-2022
Publisher: Universitas Medan Are
Series/Report no.: NPM;178320185
Abstract: Persaingan di dunia usaha saat ini dipengaruhi dengan perkembangan Teknologi. Namun perkembangan teknologi, menyebabkan kebutuhan manusia terhadap informasi semakin kompleks, sehingga perusahaan harus mengadaptasi kemajuan teknologi informasi yang lebih optimal untuk memenangkan persaingan usahanya, demikian juga halnya industri perbankan. Mobile Banking merupakan salah satu jenis pelayanan yang di berikan perbankan dalam melakukan transaksi, pembayaran, dan transaksi lainnya melalui internet. Transaksi mobile Banking dapat dilakukan di mana saja, dan kapan saja selagi ada jaringan internet pada smartphone. Tujuan penelitian ini ialah untuk mengetahui pengaruh manfaat, kemudahan penggunaan dan kepercayaan nasabah terhadap penggunaan mobile banking. Jenis penelitian ini adalah penelitian kuantitatif, dimana sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah sebagian dari jumlah populasi Mahasiswa/I Universitas Medan Area Fakultas Ekonomi dan Bisnis Stambuk 2017 yang berjumlah 593 orang. Dengan menggunakan rumus slovin Pada tingkat eror sebesar 5%. Metode pengolahan data yang digunakan ialah Smart PLS 3.3 yang mana telah diperoleh hasil terdapat pengaruh positif dan signifikan antara manfaat (X1) dengan penggunaan mobile banking (Y), terdapat pengaruh positif dan signifikan pada kemudahan penggunaan (X2) dengan penggunaan mobile banking, dan terdapat pengaruh kepercayaan (X3) dengan penggunaan mobile banking(Y). Competition in the business world today is influenced by technological developments. However, technological developments have caused human needs for information to become increasingly complex, so companies must adapt to more optimal advances in information technology to win their business competition, as well as the banking industry. Mobile banking is one type of service provided by banks in conducting transactions, payments, and other transactions via the internet. Mobile banking transactions can be done anywhere and anytime as long as there is an internet network on the smartphone. The purpose of this study was to determine the effect of benefits, ease of use and customer trust on the use of mobile banking. This type of research is quantitative research, where the sample used in this study is part of the total population of students at the University of Medan Area, Faculty of Economics and Business, Stambuk 2017, which amounted to 593 people. By using the slovin formula, the error rate is 5%. The data processing method used is Smart PLS 3.3 which has obtained the results that there is a positive and significant effect between the benefits (X1) and the use of mobile banking (Y), there is a positive and significant effect on the ease of use (X2) with the use of mobile Banking, and there is an effect of trust (X3) with the use of mobile banking (Y).
Description: 105
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/17172
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178320185 - OVI MILENIA TRINASA Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography2.25 MBAdobe PDFView/Open
178320185 - OVI MILENIA TRINASA Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV667.87 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.