Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16981
Title: Pengaruh Biaya Promosi Terhadap Pendapatan Sewa Kamar pada Garuda Plaza Hotel Medan Tahun 2015-2019
Other Titles: The Effect of Promotional Fees on Room Rental Income at Garuda Plaza Hotel Medan 2015-2019
Authors: Nasution, Ahmad Fauji
metadata.dc.contributor.advisor: Siregar, Ali Usman
Keywords: biaya promosi;pendapatan sewa kamar;promotional costs;room rental income
Issue Date: 6-Jan-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178330223
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh biaya promosi terhadap pendapatan sewa kamar pada Garuda Plaza Hotel Medan tahun 2015-2019. Jenis penelitian yang digunakan yaitu asosiatif. Sampel yang digunakan berupa data biaya promosi dan pendapatan sewa kamar Garuda Plaza Hotel Medan dari tahun 2015- 2019 atau selama 5 tahun atau 60 bulan. Adapun teknik pengambilan sampel yang digunakan yaitu sampling jenuh. Jenis data yang digunakan adalah data kuantitatif dengan sumber data yang digunakan adalah data sekunder. Teknik pengumpulan data yaitu dengan menggunakan metode dokumentasi. Selanjutnya teknik analisis data yaitu uji statistik deskriptif, uji asumsi klasik, regresi linear sederhana dengan pengujian hipotesis yaitu uji-t dan koefisien determinasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa ada pengaruh yang signifikan antara variabel biaya promosi terhadap pendapatan sewa kamar Garuda Plaza Hotel Medan. Hal tersebut dapat dilihat dari hasil Uji-t dengan nilai t hitung (4,941) > t tabel (1,67155) dan nilai signifikansi 0,000 < 0,05. Dengan demikian keputusan yang diambil yaitu menerima hipotesis alternatif (Ha) dan menolak hipotesis alternatif (H0). Nilai koefisisen determinasi mencapai 0,296 atau sebesar 29,6% yang berarti bahwa variabel biaya promosi mempengaruhi pendapatan sewa kamar pada Garuda Plaza Hotel Medan. Sementara sisanya sebesar 70,4% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain diluar penelitian ini. This study aims to determine the effect of promotional costs on room rental income at Garuda Plaza Hotel Medan in 2015-2019. The type of research used is associative. The sample used is data on promotion costs and room rental income for Garuda Plaza Hotel Medan from 2015-2019 or for 5 years or 60 months. The sampling technique used is saturated sampling. The type of data used is quantitative data with the data source used is secondary data. The data collection technique is by using the documentation method. Furthermore, the data analysis technique is descriptive statistical test, classical assumption test, simple linear regression with hypothesis testing, namely t-test and coefficient of determination. The results of the study indicate that there is a significant effect between the variable promotion costs on room rental income at Garuda Plaza Hotel Medan. It can be seen from the results of the t-test with a value of t count (4.941) > t table (1.67155) and a significance value of 0.000 <0.05. Thus, the decision taken is to accept the alternative hypothesis (Ha) and reject the alternative hypothesis (Ho). The value of the coefficient of determination reached 0.296 or 29.6%, which means that the variable cost of promotion affects room rental income at Garuda Plaza Hotel Medan. While the remaining 70.4% is influenced by other factors outside of this study.
Description: 74 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16981
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178330223 - Ahmad Fauji Nasution - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.44 MBAdobe PDFView/Open
178330223 - Ahmad Fauji Nasution - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV418.66 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.