Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16444
Title: Strategi Manajemen Sumber Daya Manusia Aksesoris Berbudaya Melalui Resin (ABERASI)
Other Titles: Human Resource Management Strategy Aksesoris Berbudaya Melalui Resin (ABERASI)
Authors: Septian, Muhammad Aji
metadata.dc.contributor.advisor: Siregar, M Yamin
Keywords: ekonomi kreatif;ukm;creative economy
Issue Date: 24-Jun-2021
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178320196
Abstract: Perkembangan ilmu komunikasi sudah sangat berkembang dengan pesat dan sekarang kita mulai mengetahui, bertukar dan mempelajari perkembangan dari luar daerah bahkan negara dengan mudahnya. Semua mampu mengadaptasi dengan apa yang sedang trend khususnya produk-produk yang dihasilkan dalam ekonomi kreatif. Produk-produk unik yang dihasilkan mampu menaikan tingkat ekonomi suatu negara dengan membaiknya pendapatan di suatu daerah hingga kedatangan turis luar negara. Meningkatnya pendapatan suatu daerah tidak terlepas dari pendapatan dari pajak ukm-ukm pada daerah tersebut yang mulai maju dan berkembang. Produk ekonomi kreatif harus didasari terobosan dan inovasi secara keberlanjutan untuk mampu bertahan dalam ketidakpastian pasar dan konsumen. Produk ekonomi kreatif yang dihasilkan ukm tidak terlepas dari sumber daya manusia yang dimiliki dikarenakan ide dan inovasi berasal dari pemikiran manusia yang tidak terbatas. Manajemen usaha ukm harus mampu dan berani berinvestasi pada kreatifitas sumber daya manusia dengan mengasah skill dan pengetahuan untuk memahami dan mempelajari kebutuhan konsumen yang beragam. The development of communication science has developed rapidly and now we are starting to know, exchange and study developments from outside the region and even from the country easily. All are able to adapt to what is trending, especially products produced in the creative economy. The unique products produced are able to increase the economic level of a country by increasing income in an area to the arrival of foreign tourists. The increase in income of a region is inseparable from the income from SMEs tax in that area which is starting to develop. Creative economy products must be based on breakthroughs and innovations in a sustainable manner to be able to withstand market and consumer uncertainties. Creative economy products produced by SMEs cannot be separated from their human resources because ideas and innovations come from unlimited human thinking. SME business management must be able and courageous to invest in the creativity of human resources by honing skills and knowledge to understand and study the diverse needs of consumers.
Description: 85 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16444
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178320196 - Muhammad Aji Septian - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography1.23 MBAdobe PDFView/Open
178320196 - Muhammad Aji Septian - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV553.66 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.