Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16434
Title: Pengaruh Penggunaan Media Sosial dan Inovasi Produk Terhadap Perkembangan Usaha (Studi Kasus Pada Usaha Dimsum Kecamatan Medan Johor)
Other Titles: The Effect of Social Media Use and Product Innovation on Business Development (Case Study on Dimsum Business, Medan Johor District)
Authors: Azzahra, Indah
metadata.dc.contributor.advisor: Sugito, Sugito
Keywords: media sosial;inovasi produk;usaha;social media;product innovation;business
Issue Date: 29-Sep-2021
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM, 178320027;
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui tentang “Pengaruh Penggunaan Media Sosial Dan inovasi produk terhadap perkembangan usaha pada Usaha Dimsum di Medan Johor”.Jenis penelitian ini adalah penelitian asosiatif yaitu penelitian yang membahas tentang hubungan antara dua variabel.Metode pengumpulan data dalam penelitian ini dilakukan dengan pengamatan (observation) dan daftar pertanyaan (angket).Teknik yang digunakan dalam penelitian ini menggunan teknik sampel jenuh, sehingga sampel yang digunakan adalah 50 para pelaku usaha. Berdasarkan hasil penelitian ini dapat diketahui bahwa; 1.)Secara parsial variabel penggunaan media sosial berpengaruh terhadap terhadap perkembangan usaha pada Usaha Dimsum di Medan Johor 2.) Secara parsial variabel inovasi produk terhadap perkembangan usaha pada Usaha Dimsum di Medan Johor. 3.) Secara simultan terdapat pengaruh positif dan signifikan antara variabel penggunaan media sosial dan inovasi produk terhadap perkembangan usaha pada Usaha Dimsum di Medan Johor. This study aims to find out about "The Influence of Social Media Use and product innovation on business development at Dimsum Business in Medan Johor". This type of research is associative research, namely research that discusses the relationship between two variables. The data collection method in this study was carried out by observation. (observation) and a list of questions (questionnaire). The technique used in this study uses the saturated sample technique, so that the sample used is 50 business actors. Based on the results of this study it can be seen that; 1.) Partially, the variable of using social media affects the business development of the Dimsum Business in Medan Johor 2.) Partially the variable of product innovation affects the business development of the Dimsum Business in Medan Johor. 3.) Simultaneously there is a positive and significant influence between the variables of using social media and product innovation on business development at the Dimsum Business in Medan Johor.
Description: 86 halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16434
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178320027 - Indah Azzahra - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV590.96 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
178320027 - Indah Azzahra - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography1.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.