Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16387
Title: Pengaruh Kualitas Pelayanan, Promosi, dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Pupuk Non Subsidi UD. Tani Makmur Kecamatan Pantai Cermin (Studi Kasus Kelompok Tani Desa Ujung Rambung)
Other Titles: The Influence of Service Quality, Promotion, and Price on the Purchase Decision of Non-Subsidized Fertilizer UD. Tani Makmur, Pantai Cermin District (Case Study of the Ujung Rambung Village Farmer Group)
Authors: Ardiansyah, Muhammad
metadata.dc.contributor.advisor: Amelia, Wan Rizca
Keywords: pelayanan;promosi;harga;pembelian
Issue Date: 2-Jun-2021
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM, 178320002;
Abstract: Seiring dengan perkembangan dan kemajuan jaman mengakibatkan semakin ketatnya waktu persaingan antar usaha, maka salah satu cara unutk meningkatkan daya saing suatu usaha adalah dengan menghasilkan kualitas jasa yang baik, mampu memenuhi konsumen dengan harga produk yang terjangkau dan promosi yang baik. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui Pengaruh Kualitas Pelayanan, Promosi Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pupuk Non Subsidi Ud. Tani Makmur Kecamatan Pantai Cermin. Populasi dalam penelitian ini adalah kelompok tani desa ujung rambung dengan total populasinya 218 petani. Dengan jumlah sampel 69 responden dengan pengambilan menggunakan teknik slovin. Jenis data yang digunakan adalah data primer dengan menggunakan metode pengumpulan data melalui kuesioner. Hasil penelitian ini adalah: Kualitas Pelayanan berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian sebesar 32,5%. Promosi berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian sebesar 31,8% dan Harga berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian sebesar 32,7%. Bersama-sama Kualitas Pelayanan, Promosi dan Harga berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian sebesar 83,4%. Along with the development and progress of the era resulted in the tighter time of competition between businesses, then one way to improve the competitiveness of a business is to produce good quality services, able to meet consumers with affordable product prices and good promotions. The purpose of this study is to find out the Effect of Service Quality, Promotion And Price On Ud Non-Subsidized Fertilizer Purchase Decision. Tani Makmur District Of Cermin Beach. The population in this study was the village farmer group ujung rambung with a total population of 218 farmers. With a sample number of 69 respondents by taking using slovin technique. The type of data used is primary data by using the method of collecting data through questionnaires. The results of this study are: Service Quality significantly affects purchasing decisions by 32.5%. The promotion had a significant effect on the purchase decision by 31.8% and the price significantly affected the purchase decision by 32.7%. Together the Quality of Service, Promotion and Price significantly influenced the purchase decision by 83.4%.
Description: 111 halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16387
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178320002 - Muhammad Ardiansyah - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV611.36 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
178320002 - Muhammad Ardiansyah - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography2.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.