Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/14259
Title: Hubungan Displin Kerja Dengan Kualitas Pelayanan Pada Karyawan PDAM Tirtanadi Cabang Tuasan Medan
Other Titles: The Relationship between Work Discipline and Service Quality for the Employees of PDAM Tirtanadi Medan Branch
Authors: Harahap, Gustina
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, Rahmi
Irawani, Nurmaida
Keywords: pelayanan;kerja;karyawan
Issue Date: Oct-2011
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;078600311
Abstract: Meningkatnya perkembangan yang terjadi belakangan ini di bidang ekonomi, teknologi dan infonnasi melahirkan efek kian cepat laju era globalisasi dunia. Percepatan itu cukup tampak dari maraknyapersaingan di berbagai bidang. Intensitas kebutuhan terhadap barang dan jasa tidak dapat dihindari lagi semakin meningkat sehingga diperlukan kemampuan yang memadai untuk mengantisipasi perubahan-perubahan yang terjadi. Globalisasi ekonomi dan kedatangan era perubahan menghadapi perdagangan bebas merupakan tantangan serius bagi perusahaan dalam mengelola organisasinya. Dalam menghadapi perubahan, diperlukan kehatian-hatian untuk dapat menyesuaikan dfui dengan perkembangan dan sekaligus menjadi sarana agar organisasi mampu bertahan hidup, Dalam era keterbukaan, batas-batas geografis bukanlah hambatan bagi kemungkinan persaingan yang timbul. Era globalisasi sebagai era tanpa batas ditandai dengan semakin bebasnla yumber daya manusia memasuki negara lain dengan menawarkan keahliannya dan bilarnana hal ini terus terjadi tanpa adanya upaya yang sungguh-sungguh untuk menanggulanginya, niscaya organisasi yang sedang membangun tetap akan tertinggal tanpa memiliki pelrrang untuk maju. Increased developments that have occurred recently in the field economy, technology and information give birth to the effect of the accelerating pace of the globalization era world. The acceleration is quite evident from the increasing competition in various fields. The intensity of the need for goods and services can no longer be avoided increase so that adequate ability to anticipate is needed the changes that occur. Economic globalization and the arrival of an era of change in facing free trade are serious challenges for companies in managing their organizations. In the face of change, care is needed to adapt dfui to developments and at the same time become a means for organizations to survive, In an era of openness, geographic boundaries is not an obstacle to possible competition that arises. Globalization era as an era without borders marked by the increasing freedom of human resources enter another country by offering his expertise and how this continues occurs without any real effort to overcome it, undoubtedly the organizations that are building will still be left without having pelrrang to go forward.
Description: 22 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/14259
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
078600311 - Gustina Harahap - Fulltext.pdfFulltext3.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.