Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/14022
Title: Suatu Tinjauan Hukum Administrasi Negara Tentang Peranan Sekolah dalam Hubungannya dengan Fungsi Sosial Pendidikan Menurut Undang Undang No. 20 Tahun 2003
Other Titles: An Overview of State Administrative Law Regarding the Role of Schools in Relation to the Social Function of Education according to Law no. 20 of 2003
Authors: Rahmaniar
Zamzami
Jenny
Keywords: peranan sekolah
fungsi sosial pendidikan
the role of the school
the social function of education
Issue Date: Dec-2005
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;038400029
Abstract: Sesuai dengan pola dasar atau pendekatan sekolah atau pendidikan sebagai sistem sosial, maka suatu hal yang menarik untuk dikemukakan disini adalah keberadaan dan fungsi pemerintah menjalankan pelaksanaan pendidikan bagi masyarakatnya. Untuk hal yang demikian maka Hukum Administrasi Negara memiliki fungsi sebagai suatu hukum yang mendasari peranan pemerintah dalam menjalankan pendidikan bagi rnasyarakatnya.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- In accordance with the basic pattern or approach to school or education as social system, then an interesting thing to say here is the existence and function of the government to carry out the implementation of education for society. For such matters, the State Administrative Law has a function as a law that underlies the role of government in carry out education for the community.
Description: 10 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/14022
Appears in Collections:SP - Law of State Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
038400029 - Jenny - Fulltext.pdfFulltext624.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.