Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/13710
Title: Kualitas Pojok Pelayanan Kepegawaian pada Badan Kepegawaian dan Pengembangan Sumber Daya Manusia Kabupaten Aceh Tamiang
Other Titles: Quality Personnel Service Corner at the Personnel Agency and Human Resource Development in Aceh Tamiang District
Authors: Sutrisna, T. Surya
metadata.dc.contributor.advisor: Kusmanto, Heri
Isnaini
Keywords: Kualitas Pelayanan;Pojok Pelayanan Kepegawaian;Service Quality;Personnel Service Corner
Issue Date: 4-May-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;161801009
Abstract: Pojok pelayanan Kepegawaian adalah sebuah inovasi pelayanan kepegawaian dari Badan Kepegawaian dan Pengembangan Sumber Daya Manusia Kabupaten Aceh Tamiang. Pojok pelayanan kepegawaian ini memiliki 28 jenis layanan dengan pola terpadu. Hadirnya Pojok pelayanan Kepegawaian dalam rangka melayani PNS Kabupaten Aceh Tamiang dalam hal pengurusan keperluan/kebutuhan yang menyangkut dengan urusan kepegawaian. Pojok pelayan kepegawaian ini beroperasi sejak tahun 2016 akhir hingga sekarang dan belum pernah dilakukan peneltian sebelumnya terkait kualitas pelayan pada pojok pelayanan tersebut. Penelitian yang dilakukan penulis pada Pojok Pelayanan Kepegawaian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimanakah kualitas pelayanan pada Pojok Pelayanan Kepegawaian serta mengetahui faktor-faktor yang mempengaruhi kualitas pelayanan publik pada Pojok Pelayanan Kepegawaian tersebut. Metode yang digunakan adalah deskriptif dengan sampel yang diambil sebanyak 56 orang yang secara accidental sampling. Dari hasil penelitian yang didapatkan peneliti menunjukkan bahwa persepsi PNS terhadap kualitas Pojok Pelayanan Kepegawaian di Kantor BKPSDM Kabupaten Aceh Tamiang yang diukur dari 9 unsur pelayanan berdasarkan Peraturan Menteri Pendayagunaan Aparatur Negara dan Reformasi Birokrasi Nomor 14 Tahun 2017 tentang Pedoman Penyusunan Survei Kepuasan Masyarakat Unit Penyelenggara Layanan Publik yaitu: (1)Persyaratan; (2)Sistem, Mekanisme, dan Prosedur; (3)Waktu Penyelesaian; (4)Biaya/Tarif; (5)Produk Spesifikasi Jenis Pelayanan; (6)Kompetensi Pelaksana; (7)Perilaku Pelaksana; (8)Penanganan Pengaduan, Saran dan Masukan; (9)Sarana dan Prasarana, secara umum berdasarkan kriteria yang ditentukan termasuk dalam kategori “ baik “. Personnel service corner (Pojok Pelayanan Kepegawaian) is an innovation of employment service from Human Resources Agency and Human Resource Development of Aceh Tamiang Regency (Badan Kepegawaian dan Pengembangan Sumber Daya Manusia Kabupaten Aceh Tamiang). This staffing corner has 28 types of services with an integrated pattern. The presence of Personnel Service Corner in order to serve civil servants of Aceh Tamiang Regency in terms of managing the needs / needs related to the affairs of personnel. This staffing corner has been operating since late 2016 until now and no previous research has been done regarding the quality of waiters at the service corner. Research conducted by the author on Personnel Corner Service aims to determine how the quality of service on the Corner Service Personnel and know the factors that affect the quality of public services on the Personnel Service Corner. The method used is descriptive with samples taken as many as 56 people who accidentally sampling. From the research results obtained by the researcher shows that the perception of civil servants on the quality of Personnel Service Corner at BKPSDM Office of Aceh Tamiang Regency measured from 9 elements of service based on the Regulation of the Minister of Administrative Reform and Bureaucratic Reform No. 14 of 2017 on Guidelines for Preparation of Public Satisfaction Survey Unit of Public Service Provider namely: (1) Requirements; (2) Systems, Mechanisms and Procedures; (3) Settlement Time; (4) Cost / Tariff; (5) Product Specification Type of Service; (6) Implementing Competencies; (7) Executive Conduct; (8) Complaint Handling, Feedback and input; (9) Facilities and Infrastructure, generally based on the criteria specified included in the category of "good".
Description: 72 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/13710
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
161801009 - T. Surya Sutrisna - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV411.12 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
161801009 - T. Surya Sutrisna - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III,V Bibliography583.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.