Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12907
Title: Peranan Taman Kanak-Kanak Meningkatkan Kualitas Pendidikan Anak Usia Dini (Penelitian Pada TK Dewantara Kelurahan Titi Kuning Kecamatan Medan Johor)
Other Titles: The Role of Kindergartens in Improving the Quality of Early Childhood Education (Research at Kindergarten Dewantara, Titi Kuning Village, Medan Johor District)
Authors: Zulianda, Windy
metadata.dc.contributor.advisor: Muda, Indra
Jamil, Bahrum
Keywords: peranan;kualitas pendidikan
Issue Date: 27-Apr-2020
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168520002
Abstract: Pendidikan anak usia dini diarahkan untuk memfasilitasi tumbuh kembang anak secara sehat dan optimal sesuai dengan nilai, norma, dan harapan masyarakat. Tujuannya untuk membentuk anak yang berkualitas, yaitu anak yang tumbuh dan berkembang sesuai dengan tingkat perkembangannya. Penelitian ini berbentuk deskriptif dengan pendekatan kualitatif yaitu menggambarkan data yang didapat dari lapangan dan menjelaskannya dengan kata-kata. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peranan TK Dewantara meningkatkan kualitas pendidikan anak usia dini di Kelurahan Titi Kuning Kecamatan Medan Johor. Berdasarkan datadata yang telah dikumpulkan dapat dilihat dari beberapa faktor yaitu, normanorma, konsep, dan perilaku individu yang sudah digunakan untuk melihat bagaimana peranan yang dilakukan oleh TK Dewantara Kelurahan Titi Kuning Kecamatan Medan Johor dalam penerapan tersebut semua faktor berjalan dengan baik. Sehingga dengan adanya peranan TK Dewantara Kelurahan Titi Kuning Kecamatan Medan Johor dapat meningkatkan kualitas pendidikan anak usia dini. Early childhood education is directed to facilitate the child's healthy growth and optimal development in accordance with the values, norms, and expectations of the community. The aim is to form quality children, ie children who grow and develop according to their level of development. This research is in the form of descriptive qualitative approach that is describing the data obtained from the field and explain it in words. This study aims to determine the role of Dewantara Kindergarten in improving the quality of early childhood education in Titi Kuning Village, Medan Johor District. Based on the data that has been collected can be seen from several factors, namely, norms, concepts, and individual behavior that has been used to see how the role performed by Dewantara Kindergarten, Titi Kuning, Medan Johor Subdistrict, in the implementation, all factors went well. So with the role of kindergarten Dewantara, Titi Kuning Village, Medan
Description: 81 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12907
Appears in Collections:SP - Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168520002 - Windy Zulianda - Fulltext_repair.pdfFulltext3.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.