Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12269
Title: Analisa Distribusi Perjalanan Dijalan Tol Kualanamu Tebing Tinggi (JMKT)
Other Titles: Analysis of Trip Distribution on the Kualanamu Tebing Tinggi Toll Road (JMKT)
Authors: Zebua, Yong Nofanolo
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, Marwan
Rangkuti, Nuril Mahda
Keywords: survey kendaraan masuk dan keluar;wawancara asal tujuan;geometrik dan kapasitas jalan;kendaraan setiap tol;vehile entry;interview of origin destination;geometry;road capacity
Issue Date: 12-Feb-2020
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;158110025
Abstract: This study discusses how the development of Kualanamu Tebing Tinggi Toll Road development in which this study aims to determine the composition of incoming and outgoing traffic through Kualanmu-Tebing Tinggi Toll Road, to determine the origin and destination zones of vehicles starting from group II to group V , as well as to find out the performance of toll road sections through the Capacity Assessment (V / C) Ratio that refers to the 1997 Indonesian Road Capacity Manual (MKJI). The method used in this study is to make observations and data collection by surveying directly to the field, and when collecting data this study uses primary data and secondary data. The results of data analysis show that the highest volume of traffic flow on the high-cliff kualanamu road occurs on Sundays which are dominated by vehicles of class I, while the results of the capacity (V / C) ratio from the JMKT road to the Balmera Toll Road are at 0.32 smp / hour with indicator B, and vice versa from Belmera Toll to JMKT Toll The capacity comparison results (V / C) are at 0.32 pcu / hour with indicator B where the current is stable but the operating speed is starting to be limited by traffic conditions, the driver has the freedom enough to choose speed.
Description: Penelitian ini membahas tentang bagaimana perkembangan pembangunan Jalan Tol Kualanamu – Tebing Tinggi yang dimana penelitian ini bertujuan untuk mengetahui komposisi lalu lintas yang masuk dan keluar melalui Jalan Tol Kualanmu-Tebing Tinggi, untuk mengetahui zona asal dan tujuan kendaraan mulai dari golongan II s/d golongan V, serta untuk mengetahui kinerja ruas jalan Tol melalui penilaian Kapasitas (V/C) Ratio yang mengacu pada standar Manual Kapasitas Jalan Indonesia (MKJI)1997. Metode yang di gunakan dalam penelitian ini adalah melakukan suatu pengamatan dan pengumpulan data dengan cara mensurvei langsung ke lapangan, dan pada saat pengumpulan data penelitian ini menggunakan data primer dan data sekunder. Dari hasil analisis data menunjukkan bahwa volume Arus lalu lintas tertinggi dijalan tol kualanamu-tebing tinggi terjadi pada hari minggu yang didominasi kendaraan golongan I, sedangkan hasil perbandingan Kapasitas (V/C) dari ruas jalan JMKT menuju Tol Balmera berada pada 0,32 smp/jam dengan indikator B, begitu juga sebaliknya dari Tol Belmera menuju Tol JMKT hasil perbandingan Kapasitas (V/C) berada pada 0,32 smp/jam dengan indikator B dimana Arus stabil tetapi kecepatan operasi mulai dibatasi oleh kondisi lalu lintas, pengemudi memiliki kebebasan yang cukup untuk memilih kecepatan.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12269
Appears in Collections:SP - Civil Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158110025 - Yong Nofanolo Zebua - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.09 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
158110025 - Yong Nofanolo Zebua - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography2.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.