Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12097
Title: Pengaruh Suasana Toko dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Resto Ayam Penyet Cabe Hijau Medan
Other Titles: The Influence of Shop Atmosphere and Service Quality on Customer Satisfaction in Medan Green Chili Penyet Resto
Authors: Wijaya, Oriza Silva
metadata.dc.contributor.advisor: Siregar, Yamin
Amelia, Wan Rizca
Keywords: suasana toko;kualitas pelayanan;kepuasan pelanggan;store atmosphere;service quality;customer satisfaction
Issue Date: 8-May-2020
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168320119
Abstract: The research aims to find out "the influence of store atmosphere and quality of service toward customer satisfaction Resto Chicken Penyet Chili Green Medan". This type of research is associative which is a research that is asking relations between two variables. The population in this study is Resto chicken Penyet chili Green Medan. A total of 3000 customers and using the Slovin formula with significance level 0.1, the number of samples in this study as many as 96 respondents were taken from some customers. Based on a partial test result (t-Test) it can be seen that T count on the store's variable atmosphere and the quality of service has a positive and significant effect on customer satisfaction. Based on the results of the F test, the atmosphere of the shop and the quality of service in unison influence positively and significantly against customer satisfaction variables. The R Square value obtained is 0.485 to see a large variable effect free of variables tied to how to calculate coefficient of determination (KD) = R2 x 100%, so it is obtained KD = 48,5%. The figure indicates that a 48,5% of customer satisfaction (bound variables) can be explained by the shop's mood factor (X1) and service quality (X2). The remaining 51,5% is influenced by other factors not described in this study.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui “Pengaruh Suasana Toko dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Resto Ayam Penyet Cabe Hijau Medan”. Jenis penelitian ini adalah asosiatif yaitu suatu penelitian yang bersifat menanyakan hubungan antara dua variabel. Populasi dalam penelitian ini adalah Sebanyak 3000 pelanggan yang sudah lebih dari satu kali mengunjungi Resto Ayam Penyet Cabe Hijau Medan dan dengan menggunakan teknik rumus slovin dengan tingkat signifikansi 0,1, maka jumlah sampel dalam penelitian ini sebanyak 96 responden diambil dari sebagian populasi. Berdasarkan hasil uji parsial (uji t) dapat dilihat bahwa t hitung pada variabel suasana toko dan kualitas pelayanan berpengaruh positif dan signifikan terhadap kepuasan pelanggan. Berdasarkan hasil uji F maka diperoleh suasana toko dan kualitas pelayanan secara serempak berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap variabel kepuasan pelanggan. Nilai R Square yang diperoleh sebesar 0,485. Untuk melihat besar pengaruh variabel bebas terhadap variabel terikat dengan cara menghitung koefisien determinasi (KD) = R2 x 100%, sehingga diperoleh KD = 48,5%. Angka tersebut menunjukkan bahwa sebesar 48,5% kepuasan pelanggan (variabel terikat) dapat dijelaskan oleh faktor suasana toko (X1) dan kualitas pelayanan (X2). Sisanya sebesar 51,5% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain yang tidak dijelaskan dalam penelitian ini.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12097
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168320119 - Oriza Silva Wijaya - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV497.35 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
168320119 - Oriza Silva Wijaya - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III, Bibliography1.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.