Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11524
Title: Segmentasi Pasar Konsumen Keripik Pisang Hijrah
Authors: Karim, Muhammad
metadata.dc.contributor.advisor: Astuti K, Retna
Siregar, Rahma Sari
Keywords: segmentasi;pasar;keripik pisang;segmentation;market;banana chips
Issue Date: 12-Sep-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;158220067
Abstract: This study aims to describe and analyze the market segmentation of hijrah banana chips in the city of Medan. The analytical method uses descriptive analysis method. The sampling technique uses the census method. The data used in this study are primary and secondary data. Data collection techniques through interviews using questionnaires. The results showed: (1) Consumer market segmentation of hijrah banana chips based on demographics was dominated by female consumers by 88.54 %, aged between 15-22 years by 81.25 %, marital status by 95.83 %, number of family members between 3-5 people amounted to 56.25 %, the level of college education amounted to 81.25 %, the status of students was 70.83 %, monthly income was between < Rp. 3,000,000 at 89.58 %, expenses < Rp. 3,000,000 in the amount of 94.82 %. (2) Market segmentation of consumers of hijrah banana chips based on the geography of consumers of banana chips in Medan city that where consumers live with business locations do not influence purchasing decisions because marketing of hijrah banana chips is done online. (3) Consumer market segmentation of hijrah banana chips based on 100 % behavior states consumers of hijrah banana chips strongly recommend products for consumption, because they have permission and cleanliness of hijrah banana products. (4) Consumer market segmentation of hijrah based banana chips based on the largest psychological indicators of personality statement consumers prefer product innovation with a variety of flavors by 100 %.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan dan menganalisis segmentasi pasar keripik pisang hijrah di kota Medan. Metode analisis menggunakan metode analisis deskriptif. Teknik pengambilan sampel menggunakan metode sensus. Data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data primer dan sekunder. Teknik pengumpulan data melalui wawancara menggunakkan kuisioner. Hasil penelitian menunjukkan: (1) Segmentasi pasar konsumen keripik pisang hijrah berdasarkan demografi maka didominasi konsumen perempuan sebesar 88,54 %, berusia antara 15–22 tahun sebesar 81,25 %, status pernikahan belum menikah sebesar 95,83 %, jumlah anggota keluarga antara 3–5 orang sebesar 56,25 %, tingkat pendidikan perguruan tinggi sebesar 81,25 %, berstatus sebagai pelajar/mahasiswa sebesar 70,83 %, pendapatan perbulan antara < Rp. 3.000.000 sebesar 89,58 %, pengeluaran < Rp. 3.000.000 sebesar 94,82 %. (2) Segmentasi pasar konsumen keripik pisang hijrah berdasarkan geografi konsumen keripik pisang di kota medan bahwa tempat tinggal konsumen dengan lokasi usaha tidak mempengaruhi keputusan dalam pembelian dikarenakan pemasaran keripik pisang hijrah dilakukan secara online. (3) Segmentasi pasar konsumen keripik pisang hijrah berdasarkan tingkah laku sebesar 100 % menyatakan konsumen keripik pisang hijrah sangat merekomendasikan produk untuk dikonsumsi, karena memiliki izin dan kebersihan produk pisang hijrah. (4) Segmentasi pasar konsumen keripik pisang hijrah berdasarkan psikogarfi terbesar pada indikator kepribadian pernyataan konsumen lebih memilih inovasi produk dengan berbagai rasa sebesar 100 %.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11524
Appears in Collections:SP - Agribusiness

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158220067 - Muhammad Karim - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography3.01 MBAdobe PDFView/Open
158220067 - Muhammad Karim - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.02 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.