Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11080
Title: Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kepuasan Kerja pada Driver Taksi Online Grab TPI dan Grab Individu Medan
Authors: Pangestu, Prayugo
metadata.dc.contributor.advisor: Syafrizaldi
Novita, Eryanti
Keywords: kepuasan kerja;job satisfaction
Issue Date: 19-Nov-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;158600010
Abstract: This study aims to determine the factors of job satisfaction at the Grab TPI Online Taxi Driver and Medan Individual Grab. The sample in this study was 60 Grab drivers. The research uses the Slovin formula because of withdrawals. Data collection was measured based on job satisfaction factors taken from the theory: Greenberg and Baron (2005), namely: Individual Factors and Organizational Factors, then Gilmer (in Temaluru, 2001), namely: Compensation, Management, and Facilities. Based on the calculation of Grab Indonesia drivers based on factors that influence job satisfaction, the results of the contribution of individual factors on job satisfaction are 0.680 or 19 %, the contribution of organizational factors to job satisfaction is 0.684 or 19 %, compensation factors for job satisfaction are 0.860 or 24 %, the management factor has an effect on job satisfaction of 0.727 or 21 %, the facility factor has an effect on job satisfaction of 0.583 or 17 %.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Faktor-Faktor Kepuasan Kerja Pada Driver Taksi Online Grab TPI dan Grab Individu Medan. Sampel pada penelitian ini sebanyak 60 orang driver Grab. Adapun penelitian ini menggunakan rumus Slovin karena dalam penarikan. Pengambilan data diukur berdasarkan faktor-faktor kepuasan kerja yang di ambil dari teori : Greenberg dan Baron (2005) yaitu: Faktor Individu dan Faktor Organisasi, selanjutnya Gilmer (dalam Temaluru, 2001) yaitu: Kompensasi, Managemen, dan Fasilitas. Berdasarkan hasil perhitungan terhadap driver Grab Indonesia berdasarkan faktor-faktor yang mempengaruhi kepuasan kerja maka diperoleh hasil kontribusi faktor individu pengaruhnya terhadap kepuasan kerja sebesar 0,680 atau 19 %, kontribusi faktor organisasi pengaruhnya terhadap kepuasan kerja sebesar 0,684 atau 19 %, faktor kompensasi terhadap kepuasan kerja sebesar 0,860 atau 24 %, faktor manajemen pengaruhnya terhadap kepuasan kerja sebesar 0,727 atau 21 %, faktor fasilitas pengaruhnya terhadap kepuasan kerja sebesar 0,583 atau 17 %.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11080
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158600010 - Prayugo Pangestu - Fulltext.pdfFulltext1.41 MBAdobe PDFView/Open
158600010 - Prayugo Pangestu - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV880.54 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.