Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11061
Title: Evaluasi Kinerja Persimpangan Akibat Adanya Fly Over Jamin Ginting Terhadap Pergerakan Arus Lalu Lintas
Authors: Samosir, Alexander
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, Marwan
Rangkuti, Nuril Mahda
Keywords: fly over;saturation degree;delay;intersection handling
Issue Date: 15-Oct-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;148110117
Abstract: Vehicle growth levelthat increasing overtime on medan city will caused traffic jam that often occur on a certain hours. Especially in one intersection, so many of the users complain about this .With the Fly Over it is expected that the instrument becomes the default problem of the existing congestion. Fly Over is the completeness of the road to overcome problems and because conflicts are deviated and avoid areas / regions that are always facing the problem of traffic congestion. Performance on the intersection of Street Over Road Guaranteed Ginting has achieved a bad condition as a result of growing growth in increasingly increasing traffic. According to field data has obtained value degree of saturation (DS) = 1,34>0,75, that condition caused average intersection delay in the amount of 305,42 second and service level F (Very Bad). Intersection handling is done by changing Lost Time (LTI) and Green time (g) corresponding to the normal value of inter-green time standard on MKJI intended to shorten cycle time (c). According to simulation result of cycle time (c) =114 second, green time (Σg) = 90 second and lost time = 24 second.Obtained result Ds = 0,76 and delay = 24,73 secondand service level become C (Average).According to the result of simulation counting above then the traffic density start to decreasing and the driver secure enough drive and gain comfort to road user because of shorter cycle time.
Description: Tingkat pertumbuhan kendaraan yang semakin meningkat di kota Medan akan menimbulkan kemacetan yang sering terjadi pada jam-jam tertentu, terutama disuatu persimpangan, sehingga banyak dari pengguna jalan yang mengeluhkan hal tersebut. Dengan adanya Fly Over diharapkan mampu menjadi solusi masalah kemacetan yang ada. Fly Over adalah perlengkapan jalan beban hambatan untuk mengatasi permasalahan karena konflik dipersimpangan dan menghindari daerah/kawasan yang selalu menghadapi permasalahan kemacetan lalu lintas. Kinerja pada persimpangan Fly Over jalan Jamin Ginting telah mencapai kondisi yang buruk sebagai akibat pertumbuhan arus lalu lintas yang semakin meningkat. Berdasarkan hasil data lapangan didapat nilai derajat kejenuhan (DS) = 1,34 > 0,75, kondisi tersebut menyebabkan tundaan rata-rata persimpangan sebesar 305,42 detik dan tingkat pelayananya F (buruk sekali). Penanganan simpang dilakukan dengan merubah waktu hilang (LTI) dan waktu hijau (g) sesuai dengan standar nilai normal waktu antar hijau di MKJI dimaksudkan agar dapat mempersingkat waktu siklus (c). Dari hasil simulasi dengan waktu siklus (c) = 114 detik, waktu hijau (Σg) = 90 detik, serta waktu hilang 24 detik, didapat nilai Ds = 0.76 dan tundaan sebesar 24,73 detik serta tingkat pelayanannya C (sedang). Dengan hasil perhitungan simulasi tersebut, maka kepadatan lalu lintasnya mulai berkurang dan pengendara cukup aman dalam berlalu-lintas serta menambah kenyamanan untuk pengguna jalan karena waktu siklus yang lebih pendek.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11061
Appears in Collections:SP - Civil Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148110117 - Alexander Samosir - Fulltext.pdffulltext21.41 MBAdobe PDFView/Open
148110117 - Alexander Samosir - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
chapter IV6.98 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.