Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/1085
Title: Hubungan Harga Diri dan Motivasi Belajar Dengan Perilaku Adiktif Terhadap Facebook Siswa SMP Megeri 1 Karang Baru Aceh Tamiang
Authors: Dalfitra, Chairu
Keywords: Perilaku Adiktif Facebook;Harga Diri;Motivasi Belajar
Issue Date: 2014
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The purpose of this study was to find out the relationship of self-esteem and learning motivation of student’s addictive behaviour in using facebook of SMP N Karang Baru. The hypothesis are 1) There is a relationship of self-esteem with addictive behaviors facebook junior high school students, 2) There is a relationship between motivation to learn with addictive behaviors facebook junior high school students, 3) There is a relationship of self-esteem and motivation to learn with facebook addictive behavior of junior high school students. The subjects were students SMPN 1 Karang Baru Aceh Tamiang facebook addictive behavior as much as 117 students. The data collection were done by using three scales: self-esteem, motivation learn and addictive behaviors by facebook. Data analysis method used is regression analysis. The results of the study are negative but insignificant relationship between self-esteem and motivation to learn with addictive behaviors facebook students SMPN 1 Karang Baru Aceh Tamiang. Results evidenced by F = 3.175 and P <0.05. This indicates that the higher the more positive self-esteem and motivation to learn, the lower facebook addictive behavior. Conversely the lower the self-esteem and motivation to learn, the more negative the higher facebook addictive behavior. Self-esteem contributes to addictive behaviors facebook by 2.8% and the motivation to learn to contribute to addictive behaviors facebook 3.6%. Self-esteem and motivation toward addictive behaviors facebook at 5,3%, this means that there are 94.7 % of other factors that can affect the behavior of addictive facebook.
Description: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan harga diri dan motivasi belajar dengan perilaku adiktif facebook siswa SMPN 1 Karang Baru. Hipotesis yang diajukan adalah 1) Ada hubungan harga diri dengan perilaku adiktif facebook siswa SMP, 2) Ada hubungan motivasi belajar dengan perilaku adiktif facebook siswa SMP, 3) Ada hubungan harga diri dan motivasi belajar dengan perilaku adiktif facebook siswa SMP. Subjek penelitian adalah siswa SMPN 1 Karangbaru Aceh Tamiang yang berperilaku adiktif facebook sebanyak 117 orang siswa. Pengumpulan data dilakukan menggunakan tiga skala yaitu skala harga diri, motivasi belajar dan perilaku adiktif facebook. Metode analisis data yang digunakan adalah analisis regresi. Hasil penelitian manunjukan bahwa terdapat hubungan negatif namun tidak signifikan antara harga diri dan motivasi belajar dengan perilaku adiktif facebook siswa SMPN 1 Karang Baru Aceh Tamiang. Hasil dibuktikan dengan F= 3,175 dan P < 0,05. Ini menandakan bahwa semakin tinggi harga diri dan semakin positif motivasi belajar maka semakin rendah perilaku adiktif facebook. Sebaliknya semakin rendah harga diri dan semakin negatif motivasi belajar maka semakin tinggi perilaku adiktif facebook. Harga diri memberikan kontribusi terhadap perilaku adiktif facebook sebesar 2,8 % dan motivasi belajar memberikan kontribusi terhadap perilaku adiktif facebook sebesar 3,6 %. Harga diri dan motivasi belajar terhadap perilaku adiktif facebook sebesar 5,3 % hal ini berarti masih terdapat 94,7 % faktor lain yang dapat mempengaruhi perilaku adiktif facebook.
URI: https://repositori.uma.ac.id/123456789/1085
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121804022_file 1.pdfCover84.86 kBAdobe PDFView/Open
121804022_file 2.pdfAbstract71.69 kBAdobe PDFView/Open
121804022_file 3.pdfIntroduction89.48 kBAdobe PDFView/Open
121804022_file 4.pdfChapter I116.18 kBAdobe PDFView/Open
121804022_file 5.pdfChapter II160.74 kBAdobe PDFView/Open
121804022_file 6.pdfChapter III187.41 kBAdobe PDFView/Open
121804022_file 8.pdfReference358.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.