Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/10716
Title: Pengaruh Experiential Marketing dan Kepercayaan Terhadap Loyalitas Pelanggan Klinik Dara Aesthetic Medan
Authors: Efendi, Listya Okta
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, Adelina
Sabrina, Hesti
Keywords: experiential marketing;kepercayaan pelanggan;loyalitas pelanggan;trust customer;customer loyalty
Issue Date: 12-Apr-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;158320015
Abstract: This study aims to determine "The influence of experiential marketing and trust on customer loyalty clinic Dara Aesthetic Medan ". The type of data in this study is associative is a study that is asking the relationship between two variables. The population in this study all consumers amounted to 82 people. Data collection techniques in the form of distributing questionnaires to all consumers. Value t hitung obtained 4.542 where t table value at a 10% ie 1,664 means positive. Where significant level a 10% value t hitung 4.542 > t table 1,664. The value of p value on column sig 0.000 < 0.1 means significant. This explains that the experiential marketing has a significant effect on customer loyalty at clinic Dara Aesthetic Medan. Value t hitung obtained 2.060 where t table value at a 10% ie 1,664 means positive. Where significant level a 10% value t hitung 2.060 > t table 1,664. The p value value in the 0.043 sig < 0.1 column means significant. This explains that trust has a significant effect on customer loyalty at clinic Dara Aesthetic Medan. Value F count > F tabel obtained 20.794 > 2,15 means positive. While the value of p value obtained on the column sig 0.000 < 0.1 means significant. Thus it can be concluded that the experiental marketing and trust simultaneously have a positive and significant impact on loyalty at clinic Dara Aesthetic Medan. Based on the calculation of coefficient of determination, can be seen Adjusted R Square value obtained by 0,328. The figure shows that 32,8%. Customer Loyalty can be explained by experiential marketing factor variable and trust. The remaining 67,2% is influenced by other factors not described in this study.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui “Pengaruh Experiential Marketing dan Kepercayaan Terhadap Loyalitas Pelanggan Klinik Dara Aesthetic Medan". Jenis data dalam penelitian ini adalah asosoatif yaitu suatu penelitian yang bersifat menanyakan hubungan antara dua variabel. Populasi dalam penelitian ini seluruh konsumen berjumlah 82 orang. Teknik pengambilan data berupa menyebarkan kuesioner kepada seluruh konsumen. Nilai t hitung diperoleh 4.542 dimana nilai t tabel pada a 10% yakni 1,664 artinya positif. Dimana taraf signifikan a 10% nilai t hitung 4.542 > t tabel 1,664. Nilai p value pada kolom sig 0.000 < 0.1 artinya signifikan. Hal ini menjelaskan bahwa experiential marketing berpengaruh signifikan terhadap loyalitas pelanggan pada Klinik Dara Aesthetic Medan. Nilai t hitung diperoleh 2.060 dimana nilai t tabel pada a 10% yakni 1,664 artinya positif. Dimana taraf signifikan a 10% nilai t hitung 2.060 > t tabel 1,664. Nilai p value pada kolom sig 0.043 < 0.1 artinya signifikan. Hal ini menjelaskan bahwa kepercayaan berpengaruh signifikan terhadap loyalitas pelanggan pada Klinik Dara Aesthetic Medan. Nilai F hitung > F tabel diperoleh 20.794 > 2,15 artinya positif. Sementara nilai p value diperoleh pada kolom sig 0.000 < 0.1 artinya signifikan. Dengan demikian dapat disimpulkan bahwa experiential marketing dan kepercayaan secara simultan berpengaruh positif dan signifikan terhadap loyalitas pada Klinik Dara Aesthetic Medan. Berdasarkan perhitungan koefisien determinasi, dapat dilihat nilai Adjusted R Square yang diperoleh sebesar 0,328. Angka tersebut menunjukan bahwa sebesar 32,8%. Loyalitas Pelanggan dapat dijelaskan oleh variabel faktor experiential marketing dan kepercayaan. Sisanya sebesar 67,2% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain yang tidak dijelaskan dalam penelitian ini.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/10716
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158320015 - Listya Okta Efendi - Fulltext.pdfFulltext1.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.