Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/10452
Title: Profesionalisme Aparatur Pemerintah (Studi di Kantor Camat Sidikalang Kabupaten Dairi)
Authors: Pardosi, Marojahan
metadata.dc.contributor.advisor: Warjio
Kariono
Keywords: profesionalisme aparatur;responsifitas;inovasi
Issue Date: 27-Jun-2015
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: Public bureaucracy Indonesia has always faced the problem of how to build good and clean governance. Efforts to achieve good governance and correct manner including the implementation of public service that requires basic elements include an element of professionalism of the organizers of government and public servants. As part of the professional apparatus, the government is required to respond to public aspirations into the programs and activities of the organization and also to be able to bring new innovations that aim to facilitate the performance of the organization. Neglect of elements of professionalism in carrying out the duties and functions of government organizations will have an impact on the declining quality of governance and public services. Apparatus professionals are expected to provide good service to the community. Good service has a close relationship with the community satisfaction. This study aimed to describe and analyze the professionalism of personnel in Sidikalang Head Office in carrying out the duties and functions of the organization in a professional manner, especially from the aspect of , responsiveness and innovation, and analyzes the factors that influence the professionalism of personnel at Head Office Sidikalang in developing professional personnel. This study used a qualitative research method where researchers went to the field to examine the object of study and hold a direct interaction with the public to get in-depth information about the professionalism of officials in the District Sidikalatig resulting descriptive data in the form of words written or spoken of the people and behavior were observed. Overall government officials in the District Sidikalang can not accommodate all the hopes and aspirations of the community and create new working methods to get better service, However the District of Sidikalang remain committed and attempted to carry out its duties and functions well.
Description: Birokrasi Publik Indonesia selalu dihadapkan kepada masalah bagaimana membangun pemerintahan yang baik dan bersih (good governance and clean governance). Upaya unrnk mewujudkan penyelenggaraan pemerintahan secara baik dan benar termasuk didalamnya penyelenggaraan pelayanan publik yang memerlukan unsur mendasar antara lain adalah unsur profesionalisme dari penyelenggara pemerintahan dan pelayan publik. Sebagai bagian dari aparat yang profesional, pemerintah dituntut untuk mampu merespon aspirasi publik kedalam program dan kegiatan organisasi dan juga harus mampu melahirkan inovasi baru yang bertujuan untuk mempermudah kinerja organisasi. Terabaikannya unsur profesionalisme dalam menjalankan tugas dan fungsi organisasi pemerintahan akan berdampak kepada menurunnya kualitas penyelenggaraan pemerintahan dan pelayanan publik. Aparatur yang profesional diharapkan mampu memberikan pelayanan yang baik kepada masyarakat. Pelayanan yang baik memiliki hubungan yang erat dengan kepuasan masyarakat. Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan dan menganalisis profesionalisme aparatur di Kantor Camat Sidikalang dalam menjalankan tugas dan fungsi organisasi secara profesional terutama dari aspek responsifitas dan inovasi serta menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi profesionalisme aparatur di Kantor Camat Sidikalang dalam mengembangkan aparatur yang profesional. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dimana peneliti terjun langsung ke lapangan untuk meneliti obyek kajiannya dan mengadakan interaksi langsung dengan masyarakat yang bertujuan untuk mendapatkan informasi yang mendalam mengenai profesionalisme aparatur di Kecamatan Sidikalang sehingga menghasilkan data deskriptif berupa kata-kata tertulis atau lisan dari orang-orang dan prilaku yang diamati. Secara keseluruhan aparatur pemerintah Kecamatan Sidikalang dalam belum dapat mengakomodir semua harapan dan aspirasi masyarakat dan menciptakan metode kerja baru untuk mendapatkan pelayanan yang lebih baik, namum Kecamatan Sidikalang tetap memiliki komitmen dan berupaya untuk menjalankan tugas dan fungsinya dengan baik.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/10452
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
131801065_Marojahan Pardosi.pdfFulltext2.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.