Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/1008
Title: Hubungan Antara Komunikasi Dialogis Dalam Keluarga dan Teman Sebaya Dengan Kenakalan Pada Siswa SMP Negeri 6 Padang Sidimpuan
Authors: Lubis, Evita Andryani
Keywords: Komunikasi Dialogis;Teman Sebaya;Kenakalan Pada Siswa
Issue Date: 2015
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The first adult directs for about thirteen until sixteen years. Up to now the children is being education in Junior high school. Dialogue communication is essence arrangement condition of life social family, this communication also the effective communication. Friend are childrens the level of maturity or age more less same. Juvenile delinquency is a short period in children and adolescents. The researching for how to know and test with empiric relationship of friend delinquency to student,for knowing and testing empiric relationship the dialogic of communication in family and friend with delinquency to student. The subject of researching is students of Junior High School 6 padangsidempuan which gets data in book of concelling guidence is fifty people. The result of researching is R=one thousand with sig.0,154 with it’s expressed dialogic communication in family to students strong correlating. R=0,209, it’s expressed friend to delinquency to students low correlating.R=0.612, R2 = 0.374,F = 13.766 it’s expressed dialogic communication in family and friend with delinquency to signification with as big donation 37.4%.
Description: Awal remaja berlangsung kira-kira dari usia 13 Tahun sampai 16 Tahun. Pada saat ini anak sedang dalam masa pendidikan di Sekolah Menengah Pertama. Komunikasi dialogis merupakan esensi dari seluruh penataan kondisi kehidupan sosial keluarga, komunikasi ini juga komunikasi yang efektif. Teman sebaya adalah anak-anak dengan tingkatan kematangan atau usia yang kurang lebih sama. Kenakalan remaja merupakan masa yang singkat pada anak-anak dan remaja. Tujuan penelitian ini untuk menguji secara empiris hubungan komunikasi dialogis dalam keluarga dengan kenakalan pada siswa; untuk menguji secara empiris hubungan teman sebaya dengan kenakalan pada siswa; untuk mengetahui dan menguji secara empiris hubungan komunikasi dialogis dalam keluarga dan teman sebaya dengan kenakalan pada siswa. Subjek penelitian ini adalah siswa-siswi Sekolah Menengah Pertama Negeri 6 Padangsidempuan yang masuk dalam data buku bimbingan konseling berjumlah 50 orang. Hasil dari penelitian ini adalah R = 1,000 dengan sig. 0,154 dengan ini dinyatakan hubungan komunikasi dialogis dalam keluarga dengan kenakalan pada siswa hubungan kuat. R = 0.209, dengan ini dinyatakan teman sebaya terhadap kenakalan pada siswa hubungan rendah. R = 0.612, R2 = 0.374, F = 13.766 dengan ini dinyatakan komunikasi dialogis dalam keluarga dan teman sebaya terhadap kenakalan pada siswa signifikasi dengan sumbangan sebesar 37.4%.
URI: https://repositori.uma.ac.id/123456789/1008
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
131804021_file 1.pdfCover49.43 kBAdobe PDFView/Open
131804021_file 2.pdfAbstract39.67 kBAdobe PDFView/Open
131804021_file 3.pdfIntroduction81.51 kBAdobe PDFView/Open
131804021_file 4.pdfChapter I67.62 kBAdobe PDFView/Open
131804021_file 5.pdfChapter II217.44 kBAdobe PDFView/Open
131804021_file 6.pdfChapter III110.26 kBAdobe PDFView/Open
131804021_file 8.pdfReference224.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.