Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9920
Title: Persepsi Mahasiswa Terhadap Akun Instagram Pariwisata Sumut dalam Mempromosikan Wisata Alam Sumatera Utara (Studi Deskriptif pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara)
Authors: Pratama, Arie Wahyu
Advisor: Ritonga, Syafruddin
Hidayat, Taufik Wal
Keywords: persepsi;instagram;pariwisata sumut;wisata alam
Issue Date: 2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This research is in the background by the emergence of new media, Instagram. Many accounts on Instagram provide information especially on natural tourism. North Sumatra tourism is an account that often posts natural tourism, especially in North Sumatra. The problem in this study is how students' perception of North Sumatra tourism instagram account in promoting North Sumatra natural tourism, while the research objective is to find out student perceptions of North Sumatra tourism Instagram account in promoting North Sumatra natural tourism. To obtain the data in the study used quantitative descriptive research methods, data collection techniques were carried out by distributing questionnaires to 65 respondents who were active students of UMSU FISIP Communication Studies. Based on the results of research that the perception of the North Sumatra Tourism account in promoting natural tourism in North Sumatra is very good. The answer is seen from the majority of informants as many as 98.5% said that it can help to promote natural tourism in North Sumatra. So the conclusion in this study is that students have a positive perception towards North Sumatra Tourism Instagram account because to introduce North Sumatra natural tourism to the National and International levels.
Description: Penelitian ini dilatar belakangi oleh munculnya media baru yaitu instagram. Banyak akun di instagram yang memberikan informasi khususnya mengenai wisata alam. Pariwisata Sumut merupakan akun yang sering memposting wisata alam terutama di daerah Sumatera Utara. Permasalahan dalam penelitian ini adalah Bagaimana persepsi Mahasiswa terhadap akun instagram Pariwisata Sumut dalam mempromosikan wisata alam Sumatera Utara, sedangkan tujuan penelitian yaitu, Untuk mengetahui persepsi Mahasiswa terhadap akun instagram Pariwisata Sumut dalam mempromosikan wisata alam Sumatera Utara. Untuk memperoleh data dalam penelitian digunakan metode penelitian Deskriptif Kuantitatif, teknik pengumpulan data dilakukan dengan cara menyebarkan angket kepada 65 responden yang merupakan Mahasiswa aktif Ilmu Komunikasi FISIP UMSU. Berdasarkan hasil penelitian bahwa persepsi terhadap akun Pariwisata Sumut dalam mempromosikan wisata alam Sumatera Utara sangat baik. Jawaban tersebut dilihat dari mayoritas informan sebanyak 98,5% mengatakan bahwa dapat membantu untuk mempromosikan wisata alam di Sumatera Utara. Jadi simpulan dalam penelitian ini bahwasanya Mahasiswa memiliki persepsi yang cenderung positif terhadap akun instagram Pariwisata Sumut karena untuk memperkenalkan wisata alam Sumatera Utara ke tingkat Nasional maupun Internasional.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9920
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Arie Wahyu Pratama_FullText.pdfFulltext1.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.