Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9850
Title: Pengaruh Iklan Terhadap Keputusan Memilih Transportasi Online Grab (Studi pada Mahasiswa Ilmu Komunikasi Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Medan Area)
Authors: Depari, Antoni Terang Ngenta Sembiring
Advisor: Ritonga, Syafruddin
Jamil, Bahrum
Keywords: iklan;transportasi online;advertising;online transport
Issue Date: 2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: An online transport company based online. Easily we can order through the application and picked up without waiting for long time. So far Grab has been trying to reach out to the public through intense promotion in advertising through various media such as social media, apps, billboards, websites, etc. These promotions usually contain promotional codes for rebates or promotional codes to get free travel, both for those old users and new users of the Grab app. The purpose of this study is To find out how much influence the Online Transport Advertising Grab to decision Student Science Communication Faculty University of Medan Area choose Online Grab transportation. This research type is descriptive quantitative sample in this research is 71 people. Data Collection Technique Research Library (Library Research) Field Research (Field Research) is Observation, Interview (interview), and questionnaire (Questionnaire). Data analysis is the process of simplification of data into a form that is more readable and presented with using single table analysis, Hypothesis test with Spearman Rho Coefficient and correlation coefficient (rs / rho). The result of correlation correlation seen number, 518 which can be interpreted as 0,518. The number is the correlation coefficient number and can be taken the last two digits behind the comma to 0,51. When viewed on the nature of the correlation then the figure shows a fairly strong relationship because it lies at intervals of 0.40 to 0.70 on the scale. The Determination test of the power of Online Grab Advertising Ads is 26.7% in influencing the decision to choose Online Grab transport.
Description: Perusahaan transportasi umum berbasis online. Dengan mudahnya kita dapat memesan lewat aplikasi dan dijemput tanpa perlu menunggu waktu lama. Sejauh ini Grab berusaha menjangkau masyarakat banyak melalui promosi yang gencar di iklan lewat berbagai media seperti media sosial, aplikasi, billboard, website, dsb. Promosi tersebut biasanya berisikan kode promosi untuk potongan harga maupun kode promosi untuk mendapatkan perjalanan gratis, baik bagi mereka pengguna lama maupun pengguna baru aplikasi Grab. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui seberapa besar pengaruh Iklan Transportasi OnlineGrab terhadap keputusun Mahasiswa Ilmu Komunikasi Fisip Universitas Medan Area memilih transportasi Oniline Grab. Jenis penelitian ini bersifat deskriptif kuantitatif sampel dalam penelitian ini adalah 71 orang. Teknik Pengumpulan Data Penelitian Kepustakaan (Library Research) Penelitian Lapangan (Field Research) yaitu Observasi, Wawancara (interview), dan Kusioner (Quesioner). Analisis data adalah proses penyederhanaan data kedalam bentuk yang lebih mudah dibaca dan dipresentasikan dengan menggunkan analisis tabel tunggal, uji Hipotesis dengan Spearman Rho Koefisien dan koefisien korelasi (rs/rho). Hasil peneltian korelasi terlihat angka 518 yang dapat diartikan sebagai 0,518. Angka tersebut adalah angka koefisien korelasi dan dapat diambil dua digit terakhir dibelakang koma menjadi 0,51. Apabila dilihat pada sifat korelasi maka angka tersebut menunjukan hubungan yang cukup kuat karena terletak pada interval 0,40-0,70 pada skala tersebut. Uji Determinasi dari kekuatan dari Iklan Transportasi Online Grab adalah sebesar 26,7% dalam mempengaruhi keputusan memilih transportasi Online Grab.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9850
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Antoni Terang Ngenta Sembiring Depari - Fulltext.pdfFulltext1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.