Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9614
Title: Pengaruh Nilai Pelanggan dan Program Membership Terhadap Loyalitas Pelanggan Rumah Makan JM Bariani House Medan
Authors: Sofia, Regina Deka
Advisor: Syahrial, Hery
Lubis, Adelina
Keywords: nilai pelanggan;program membership;loyalitas pelanggan;customer value;membership program;customer loyalty
Issue Date: 2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This research is conducted to examine weather customer value has a positive significant influence on customer loyalty and weather membership program has a positive significant influence on customer loyalty at JM Bariani House Medan. The type of the research is associative. The population of this research is 204 members of JM Bariani House’ Membership Program, using Slovin sample method this research took 134 members as samples. Multiple Linear Regression Analysis Test is used for data analyzing. Resulting adjusted R2 value 0.564 for Determinant Coefficient, significance value 0.000 for F Test, coefficient B value 0.352 for X1 and 0.859 for X2 with significance value 0.000 each for t Test. Findings of this research showed that both customer value and membership program significantly have a positive influence toward customer loyalty at JM Bariani House Medan.
Description: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah nilai pelanggan berpengaruh positif signifikan terhadap loyalitas pelanggan dan apakah pengaruh program membership berpengaruh positif signifikan terhadap loyalitas pelanggan Rumah Makan JM Bariani House Medan. Jenis penelitian adalah asosiatif. Populasi dalam penelitian ini adalah pelanggan yang juga merupakan member JM Bariani House Medan yang berjumlah 202 orang, dengan menggunakan metode pengambilan sampel Slovin, maka sampel penelitian ini berjumlah 134 orang. Teknik analisa data yang digunakan adalah Uji Analisis Regresi Linier Berganda. Koefisien Determinasi menggunakan nilai adjusted R2 sebesar 0.564. Nilai Signifikansi 0.000 didapat pada Uji F. Pada Uji t didapat koefisien B untuk X1 sebesar 0.352, koefisien B untuk X2 sebesar 0.859, dan nilai signifikansi masing-masing X1 dan X2 adalah 0.000. Berdasarkan hasil penelitian ditarik kesimpulan bahwa nilai pelanggan dan program membership terbukti masing-masing berpengaruh positif signifikan terhadap loyalitas pelanggan JM Bariani House Medan.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9614
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Regina Deka Sofia - Fulltext.pdfFulltext2.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.