Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9365
Title: Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Honda Beat pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Medan Area
Authors: Nasution, Yasin Rabbani
Advisor: Nasution, Amrin Mulia U
Lubis, Adelina
Keywords: kualitas produk;harga produk;citra merek;keputusan pembelian;product quality;cost;brand image;buying decision
Issue Date: 2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The aim of this study is to find out the effect of product quality, cost, and brand image towards buying decision of Honda Beat motorcycle on students of Economy and Business Faculty at University of Medan Area. The method used in this study is the associative research which inquiry the relationship between four variables. The population of the study are students of Economy and Business Faculty of University of Medan Area which are 64 respondents and utilize the saturated sampling technique. According to the partial calculation (t-test), it can be seen that the t value (2.507) of product quality variable is greater than the t table (1.669) with the probability t of significance value (0.015) < (0.05). Thus, it’s illustrated that product quality variable is positively and significantly influencing buying decision variable in partial. Moreover, cost variable shows the t value (2.356) and also has a greater value than the t table (1.669) with the probability t of significance value (0.022) < (0.05). Hence, it’s illustrated that cost variable is also positively and significantly influencing buying decision variable in partial. Then, brand image variable shows the t value (3.526) and also has a greater value than the t table (1.669 with the probability t of significance value (0.001)< (0.05). Thus, it’s illustrated that brand image variable is also positively and significantly influencing buying decision variable in partial. Based on the F test, the F value (24.583) has a greater value than the F table (3.15) with significance values as sig (0.000) < (0.05). Thus, it reveals that Ho is rejected and Ha is accepted, it can be assumed that product quality, cost, and brand image simultaneously have a significance and a positive influence towards the buying decision variable. The result shows that the value of adjusted R Square as much as 0.529.To find out the impact of free variable to bound variable was by using determination coefficient (KD) = R2 x 100%, so it gained KD = 52.9%. Thus, the determination test result showed that 52.9% of buying decision (bound variable) can be explained by product quality, cost, and brand image. Nevertheless, a total 47.1% might be contributed by the other factors which are not investigated in the study.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Citra Merek terhadap keputusan pembelian sepeda motor Honda Beat pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Medan Area. Jenis penelitian ini adalah asosiatif yaitu suatu penelitian yang bersifat menanyakan hubungan antara empat variabel. Populasi dalam penelitian ini adalah Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Medan Area berjumlah 64 orang. Dan dengan menggunakan teknik sampel jenuh. Berdasarkan hasil uji t dapat dilihat bahwa t hitung pada variabel Kualitas produk sebesar 2,507 lebih besar dari t tabel sebesar 1,669 dengan probabilitas t yakni sig 0,015 lebih kecil dari batasan signifikansi sebesar 0,05. Berdasarkan nilai tersebut maka variabel Kualitas produk secara parsial berpengaruh positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian.Nilai t hitung Harga sebesar 2,356 lebih besar dari t tabel sebesar 1,669 dengan probabilitas t yakni sig 0,022 lebih kecil dari batasan signifikansi sebesar 0,05.Maka variabel Harga secara parsial berpengaruh positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian.Nilai thitung Citra Merek sebesar 3,526 lebih besar dari t tabel sebesar 1,669 dengan probabilitas t yakni sig 0,001 lebih kecil dari batasan signifikansi sebesar 0,05. Maka variabel Citra Merek secara parsial berpengaruh positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian. Berdasarkan hasil uji F maka diperoleh nilai F hitung sebesar 24,583 lebih besar dari F table sebesar 3,15 dengan sig 0,000 < 0,05, menunjukan Ho ditolak dan Ha diterima, berarti Kualitas produk, Harga dan Citra Merek secara simultan berpengaruh positif dan signifikan terhadap variabel keputusan pembelian. Nilai Adjusted R Square yang diperoleh sebesar 0,529. Untuk melihat besarnya pengaruh variabel bebas terhadap variabel terikat dengan cara menghitung koefisien determinasi (KD) = R2 x 100%, sehingga diperoleh KD=52,9%. Angka tersebut menunjukkan bahwa sebesar 52,9% Keputusan Pembelian (variabel terikat) dapat dijelaskan oleh Kualitas Produk, Harga dan Citra Merek. Sisanya sebesar 47,1% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain yang tidak dijelaskan dalam penelitian ini.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9365
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yasin Rabbani Nasution - fulltext.pdfFulltext1.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.