Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9291
Title: Persepsi Mahasiswa Tentang Mars Partai Perindo di MNC Group (Studi Deskriptif pada Mahasiswa Departemen Komunikasi FISIP USU)
Authors: Aulia, Rezki
Keywords: persepsi;mars partai;komunikasi;perception;communication
Issue Date: 2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This research is based on the presence of Mars Perindo which aired on RCTI, Global TV, MNC TV and I-News repeatedly and continuously. The problem in this research is how the perception of Student Department of Communication FISIP USU about Mars Party Perindo at MNC Group, while the research objective is, to know Student Perception Department of Communication FISIP USU about Mars Party Perindo at MNC Group. To obtain the data used descriptive qualitative research methods, data collection techniques in this study was done by distributing questionnaires to 60 respondents who are active students of the Department of Communication FISIP USU. From the results of data collection found that the mars perindo that aired on the MNC Group majority of respondents as much as 61.7% said that Perindo mars that aired on the MNC Group to enhance the image of the party. So the conclusion in this research that Student Department of Communication FISIP USU have perception that said that image tend to be positive as a political imaging.
Description: Penelitian ini dilatar belakangi oleh adanya Mars Perindo yang ditayangkan di RCTI, Global TV, MNC TV dan I-News secara berulang-ulang dan terus-menerus. Permasalahan dalam penelitian ini adalah bagaimana persepsi Mahasiswa Departemen Komunikasi FISIP USU tentang Mars Partai Perindo di MNC Group, sedangkan tujuan penelitian yaitu untuk mengetahui Persepsi Mahasiswa Departemen Komunikasi FISIP USU tentang Mars Partai Perindo di MNC Group. Untuk memperoleh data digunakan metode penelitian deskriptif kualitatif dengan pendekatan kuantitatif, teknik pengumpulan data dalam penelitian ini dilakukan dengan cara menyebarkan angket kepada 60 responden yang merupakan Mahasiswa aktif Departemen Komunikasi FISIP USU. Dari hasil pengumpulan data didapatkan bahwa mars perindo yang ditayangkan di MNC Group mayoritas responden sebanyak 61,7% mengatakan bahwa mars tersebut menambah citra partai. Jadi simpulan dalam penelitian ini bahwasanya Mahasiswa Departemen Komunikasi FISIP USU memiliki persepsi yang mengatakan bahwasanya citra tersebut cenderung positif sebagai sebuah pencitraan politik.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9291
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rezki Aulia - fulltext.pdfFulltext779.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.