Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9216
Title: Analisis Kinerja Perusahaan dengan Metode Balanced Scorecard pada PT. Ria Busana Cabang Iskandar Muda Medan
Authors: Tanjung, Mariani
Advisor: Effendi, Ihsan
Prayudi, Ahmad
Keywords: balanced scorecard;perspektif keuangan;perspektif pelanggan;perspektif bisnis internal;perspektif pembelajaran;pertumbuhan
Issue Date: 2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The purpose of this study is to find out how the company's performance in achieving the maximum goal at PT. Ria Clothing Iskandar Muda Branch Medan, if measured by using the perspective that existed on the Balanced Scorecard method. This research uses descriptive research type and sampling using probability sampling method. the number of samples in this study amounted to 30 people. The data of this study were obtained from the company's financial statements, customer satisfaction questionnaires, data on the number of product innovations each year, and employee satisfaction questionnaires. The results of this study indicate that by using Balanced Scorecard performance method generally on financial perspective, customer perspective, and learning and growth perspective show good result, because the achievement of several increase every year in this company both in terms of finance, customer, product, and employees.
Description: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana kinerja perusahaan dalam mencapai tujuan yang maksimal pada PT. Ria Busana Cabang Iskandar Muda Medan, jika diukur dengan menggunakan perspektif yang ada pada metode Balanced Scorecard. Penelitian ini menggunakan jenis penelitian deskriptif dan pengambilan sampel dengan menggunakan metode probability sampling. Jumlah sampel dalam penelitian ini berjumlah 30 orang. Data penelitian ini diperoleh dari laporan keuangan perusahaan, kuesioner kepuasan pelanggan, data jumlah inovasi produk tiap tahunnya, dan kuesioner kepuasan karyawan. Dalam hasil penelitian ini menunjukkan bahwa dengan menggunakan metode kinerja Balanced Scorecard secara umum pada perspektif keuangan, perspektif pelanggan, dan perspektif pembelajaran dan pertumbuhan menunjukkan hasil yang sudah baik, karena tercapainya beberapa peningkatan tiap tahunnya pada perusahaan ini baik dari segi keuangan, pelanggan, produk, dan karyawan.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9216
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mariani - Fulltext.pdfFulltext1.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.