Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/1290
Title: Optimalisasi Program Quick Wins Dalam Pelayanan Pengecekan Sertifikat Untuk Mendukung Pelayanan Pertahanan Pada Kantor Pertanahan Kota Binjai Provinsi Sumatera Utara
Authors: Simarmata, Saut
Keywords: Optimalisasi;Quick Wins;Pengecekan Sertifikat
Issue Date: 2015
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: In order support the acceleration of Bureaucrat Reformation in National Land Affairs Office Of Republic Indonesia (BPN RI), it need efforts in order to increase commitment of management and employee through socialization of Bureaucrat Reformation to change the thinking way and work culture. Therefore, by this formulation, bureaucrat reformation is one of efforts in order to increase to attention of the civil servant in BPN RI and as public control mechanism to the implementation of bureaucrat reformation in BPN RI. The research was conducted at the Land Affairs Office of Binjai City. This research applies descriptive study methode in order to study how the influence of optimization of quick win program in checking the certificate to support the the land affairs service at Land Affairs Office of Binjai City. The data was collecting by library research, observation, and interview. The population in this reesearch is 14 Persons. The data was analyzed by data reduction, data presentation, and conclusion/verification. The result of research describe the Optimization of Quick Wins Program In Checking The Certificate To Support The Land Affairs Service at Land Affairs Office of Binjai City has important influence as of primary serivce at Land Affairs Office of Binjai. This indicates that the optimization of quick wins program in checking the certificate to support the land affairs service at land affairs office of Binjai had implemented effectively based on the desire in order to realize a primary service for the society. But for the effective implementation the optimization of quick wins program in checking the certificate to support the land affairs service at land affairs office of Binjai it must supported by various factor such as qualified human resources, availability of budged, sufficiency fasilities, and infrastructure, improvement of system and service methode.
Description: Dalam rangka mendukung percepatan pelaksanaan Reformasi Birokrasi (RB) Badan Pertanahan Nasional Republik Indonesia (BPN RI), diperlukan berbagai upaya untuk meningkatkan komitmen pimpinan dan pegawai melalui sosialisasi Reformasi Birokrasi, agar terjadi perubahan pola piker dan budaya kerja. Sehingga dengan rumusan ini Reformasi Birokrasi merupakan salah satu cara meningkatkan kepedulian bagi seluruh Pegawai Negeri Sipil di lingkungan BPN RI, sekaligus mekanisme control public terhadap pelaksanaan Reformasi Birokrasi di BPN RI. Penelitian dilakukan di Kantor Pertanahan Kota Binjai. Bentuk penelitian menggunakan metode penelitian dekriptif yang bertujuan untuk mengetahui bagaimana pengaruh optimalisasi Program Quick Wins dalam pelayanan pengecekan sertipikat untuk mendukung pelayanan pertanahan pada Kantor Pertanahan Kota Binjai. Teknik pengumpulan data menggunakan penelitian perpustakaan observasi dan wawancara. Populasi dalam kegiatan penelitian ini berjumlah sebanyak 14 orang. Teknik analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah reduksi data, sajian data serta penarikan kesimpulan / verifikasi. Hasil penelitian menjelaskan Optimalisasi Program Quick Wins Dalam Pelayanan Pengecekan Sertipikat Untuk Mendukung Pelayanan Pertanahan Pada Kantor Pertanahan Kota Binjai memiliki pengaruh yang besar sebagai salah satu bentuk pelayanan prima yang telah dilakukan oleh Kantor Pertanahan Kota Binjai. Hal ini menjelaskan bahwa Optimalisasi Program Quick Wins Dalam Pelayanan Pengecekan Sertipikat Untuk Mendukung Pelayanan Pertanahan Pada Kantor Pertanahan Kota Binjai telah berjalan dengan baik sesuai dengan yang diharapkan dalam mewujudkan pelayanan prima kepada masyarakat. Namun untuk terlaksana dengan baik,Optimalisasi Program Quick Wins Dalam Pelayanan Pengecekan Sertipikat Untuk Mendukung Pelayanan Pertanahan Pada Kantor Pertanahan Kota Binjai perlu didukung dengan berbagai factor pendukung seperti sumber daya manusia yang berkualitas, ketersediaananggaran yang sesuai dengan kebutuhan, sarana dan prasarana yang memadai, penyempurnaan system dan metode pelayanan.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1290
Appears in Collections:MT - Magister Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
131801042_file 1.pdfCover95.36 kBAdobe PDFView/Open
131801042_file 2.pdfAbstract83.57 kBAdobe PDFView/Open
131801042_file 3.pdfIntroduction51.79 kBAdobe PDFView/Open
131801042_file 4.pdfChapter I55.6 kBAdobe PDFView/Open
131801042_file 5.pdfChapter II97.5 kBAdobe PDFView/Open
131801042_file 6.pdfChapter III53.8 kBAdobe PDFView/Open
131801042_file 8.pdfReference40.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.