Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12326
Title: Pengaruh Negara Asal Produk dan Pengetahuan Informasi Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk PT. Distriversa Buanamas medan
Other Titles: Influence of Country of Origin of Products and Knowledge of Product Information on Product Purchasing Decisions of PT. Distriversa Buanamas Medan
Authors: Aura, Joe Satriani
Advisor: Miftahuddin
Pribadi, Teddi
Keywords: negara asal;pengetahuan
Issue Date: 30-Apr-2020
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168320026
Abstract: The purpose of this research is to study and analyze the Country of Origin of Products and Knowledge of Product Information on the Purchasing Decision of PT. Distriversa Buanamas Medan. The research method used is associative research, in which the research variables with a Likert scale. The method of data collection is done by interview (interview), with a list of questions (questionnaire) and study documentation. The population in this study are consumers of Neril products that support 62 people. Sampling with saturated sampling method or better known as the census. The number of studies is relatively small at 62 people. Data processing using SPSS software version 21, with descriptive analysis and hypothesis testing multiple regression analysis. The results showed that: (1) the partial variables of the Country of Origin influenced the Decision to Purchase Neril products. (2) partial variables. Knowledge of Neril Product Purchase Decisions. (3) the influence of positive and significant variables between variables.
Description: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis Pengaruh Negara Asal Produk dan Pengetahuan Informasi Produk terhadap Keputusan Pembelian produk PT. Distriversa Buanamas Medan. Metode penelitian yang dilakukan adalah penelitian asosiatif, dimana variabel diukur dengan skala likert. Metode pengumpulan data dilakukan dengan wawancara (interview), dengan daftar pertanyaan (questionnaire) dan studi dokumentasi. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen produk Neril yang berjumlah 62 orang. Penarikan sampel dengan metode sampling jenuh atau lebih dikenal dengan istilah sensus. Dalam penelitian ini jumlah populasi relatif kecil yaitu sebanyak 62 orang. Pengolahan data menggunakan perangkat lunak SPSS versi 21, dengan analisis deskriptif dan pengujian hipotesis analisis regresi berganda. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: (1) secara parsial variabel Negara Asal mempengaruhi Keputusan Pembelian produk Neril. (2) secara parsial variabel Pengetahuan mempengaruhi Keputusan Pembelian produk Neril. (3) secara simultan terdapat pengaruh yang positif dan signifikan antara variabel Negara Asal dan Pengetahuan mempengaruhi Pengetahuan produk Neril
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12326
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168320026 - Joe Satriani Aura - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV742.8 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
168320026 - Joe Satriani Aura - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.